چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

افزایش تعداد فوتی های کرونا سر خط اخبار البرز در هفته ای که گذشت

هفته گذشته ( هفتم تا سیزدهم اسفند) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و در سیاسی در استان البرز ثبت شد.

در حوزه اخبار مربوط به ویروس کرونا ، البرز در هفته ای که گذشت شاهد ۲ رقمی شدن تعداد فوتی های ناشی از این ویروس بود، این در حالی است که مسوولان استان بارها و بارها مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری و استفاده از ماسک دعوت کرده اند.

دکتر مهرداد بابایی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز در گفت وگو با ایرنا در این رابطه عنوان کرده بود ایام پایانی سال و خرید های نوروزی ازدحام مردم را در مراکز تجاری افزایش داده که اگر رعایت پروتکل‌های رعایت نشود افزایش ابتلا به کرونا را در استان بالا خواهد رفت.

« بهروز حصاری »  رییس اتاق اصناف البرز نیز در مصاحبه خود به همین منظور گفت: با توجه به سرعت انتقال سویه جدید کرونا ، شرط فعالیت واحدهای صنفی در این استان داشتن کارت واکسیناسیون مبنی بر تزریق سه دز واکسن و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

رتبه بندی فرهنگیان مساله مهمی که دولت برای تحقق آن عزمی جدی دارد که در این رابطه در هفته ای که گذشت ، محسن زارعی معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش  در آیین بزرگداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در این استان گفته بود که رتبه بندی مطالبه همه فرهنگیان است و این وزارتخانه موضوع را باجدیت دنبال می کند.

وی اضافه کرده بود که اکنون موضوع رتبه بندی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که نتیجه آن در ابتدا  به هیات دولت و سپس آموزش و پرورش ابلاغ می شود.

طرح های درآمد زا در پروژه بزرگراه شمالی کرج دنبال شود این مطلب به نقل از مجتبی عبداللهی استاندار البرز در نشست بررسی روند پروژه بزرگراه شمالی کرج مطرح شد وی در این رابطه توضیح داد که پروژه بزرگراه شمالی کرج را با اتکا به درآمدزایی از این پروژه می توان تکمیل کرد.

وی ادامه داد: پیمانکار می تواند با ایجاد اماکن تفریحی، بین راهی، تجاری و گردشگری در این مسیر به درآمد بسیار خوبی طی زمان معینی دست یابد.

۳۶ درصدگونه حیات وحش مهره دار ایران در البرز شناسایی شده اند این مطلب نیز به نقل از فردین حکیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مطرح شده بود، وی در این رابطه گفت:  از مجموع گونه های جانوری مهره دار شناسایی شده در ایران تاکنون ۴۰۸ گونه آنها معادل ۳۶ درصد در البرز شناسایی و به ثبت رسیده اند.

وی همچنین به تلفات طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع  طالقان اشاره کرد  و در این رابطه نیز بیان داشت که تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع طالقان طی مهرماه امسال تا اسفندماه جاری به ۱۰۰ راس از گونه کل و بز وحشی رسید.

در حوزه حوادث نیز البرز در هفته ای که گذشت اخبار زیادی را از سر گذراند از نجات یافتن سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید بر اثر سقوط بهمن در جاده کرج- چالوس گرفته تا انفجار کپسول گاز در سهیلیه چهارباغ که سبب آتش گرفتن سه مغازه شده بود، همچنین از دیگر اخبار حوزه حوادث می توان به نجات یک پسر بچه در عمق چاهی در کرج اشاره کرد که با حضور عوامل آتش نشانی پسر بچه ۱۳ ساله ای که به درون چاه هشت متری در کرج سقوط کرده بود نجات یافت.

همچنین به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی  نشست حفظ منابع طبیعی با محوریت هفته درختکاری در استانداری البرز برگزار شد که عبداللهی استاندار در این نشست دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها را مکلف به کاشت سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نهال در مناطق مختلف استان کرد.

عبداللهی همچنین در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز از لزوم برگردانده شدن  مالیات ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی به این استان خبر داد و عنوان کرده بود که ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی در این استان مستقر هستند که دفتر مرکزی و پرداخت مالیات آنها در تهران است.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز در خبری از حل شدن مشکل متقاضیان پروژه ۴۹۵ واحد مسکونی در فردیس توسط استاندار خبر داد و گفت: زمین  این پروژه ۴۹۵ واحد مسکونی در اجرای طرح اقدام ملی شهرستان فردیس مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود که به دلیل جا به جایی ثبتی  مشکلاتی در ساخت پروژه به وجود آمدکه با دستور استاندار البرز این مشکل مرتفع شد.

مسیرهای پروازی فرودگاه بین المللی پیام البرز افزایش می یابد، این مطلب نیز به نقل از اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام مطرح شده است وی در این رابطه با اشاره به فعال بودن بخش مسافری این فرودگاه گفت: افزایش مسیرهای پروازی به دیگر نقاط کشور از مبدا پیام یکی از برنامه هایی است که به صورت جدی به دنبال تحقق آن هستیم. 

دولت به دنبال کاهش تورم در کشور است، ذبیح الله سلمانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل اقتصاد و دارایی البرز در این رابطه گفت:  تمام تلاش دولت به دنبال کاهش قیمت ها و کمتر شدن دردهای مردم بر اثر تورم وگرانی است.

میزان تولید سیب و پرتقال کشور بیش از نیاز داخلی است این مطلب نیز به نقل از علیرضا عباسی  نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت منتشر شد.

وی در این رابطه توضیح داده بود که امسال تولید سیب درختی حدود چهار تا پنج میلیون تن و پرتقال چهار میلیون تن بود که بیش از نیاز بازار داخلی است .

عباسی با بیان اینکه کشور از لحاظ تولید سیب و پرتقال برای تامین میوه شب عید به غیر از سنواتی که دچار خشکسالی یا سرمازدگی شدید می شویم تقریبا مشکلی ندارد،افزود: از تابستان امسال، قانون انتزاع کامل و همه وظایف به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده؛  میوه شب عید هم از سوی این وزارتخانه به سازمان تعاون روستایی محول شده است.

یکی دیگر از موضوعاتی که عباسی در هفته ای که گذشت به آن اشاره کرده بود در خصوص وجود چاه های غیر مجاز در کشور است که در این رابطه نیز عنوان کرده بود که ۳۸۰ هزار چاه غیر مجاز در کشور وجود دارند که چاه‌های غیر مجاز باید مسدود شوند.

 به گفته وی اکنون در کشور حدود ۸۹۹ هزار حلقه چاه وجود دارد که عمده برداشت هایی که از چاه‌های غیر مجاز صورت می گیرد برای کشت محصولات غیر اساسی کشاورزی استفاده می شود.

در حوزه ورزش نیز البرز در هفته ای که گذشت بر روی خروجی خبرگزاری اخبار زیادی منتشر شد که در این قسمت به برخی از اخبار اشاره می شود.

انتخابات سرمربیان فوتبال و فوتسال برتر البرز در تیررس انتقادات، سومین دوره انتخابات سر مربی های برتر فوتبال و فوتسال البرز در حالی برگزار شد که این انتخابات با انتقادهایی همراه شده است.

انتخاب سرمربیان برتر فوتبال و فوتسال البرز در این استان برگزار شد و در مجموع ۱۰ نفر از مربیان برتر البرزی که در سال ۹۹ موفق به کسب نتایج خوبی شده بودند،  انتخاب شدند؛ اما این انتخابات  در حالی انجام شد که انتقادهایی نیز نسبت به آن صورت گرفته و برخی معتقدند که این انتخابات خیلی عادلانه نبوده است‌.

تیم فوتسال بوتا پارس البرز به دنبال صعود به لیگ برتر است این مطلب نیز به نقل از آرمان زاهدی مدیر رسانه ای تیم فوتسال بوتا پارس ایرانیان البرز عنوان شده بود.

وی در این رابطه عنوان کرده بود که  صعود به لیگ برتر و افتخار آفرینی برای استان به عنوان مهمترین هدف این تیم در بخش آقایان دنبال می شود.

از سرگیری مسابقات در  پیست بین المللی دیزین که به دلیل شیوع ویروس اومیکرون برای مدتی انجام رقابت ها در این پیست ممنوع شده بود در هفته ای که گذشت بار دیگر این مسابقات انجام و از سر گرفته شدند.

حوزه های علمیه برای روشنگری و تبیین دغدغه های رهبر معظم انقلاب ورود کنند این مطلب نیز به نقل از آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران البرز  مطرح شده بود.

وی در این نشست با تاکید بر اینکه بصیرت و مسایل سیاسی از موضوعات مهم مورد توجه حوزه‌های علمیه است، گفت: حوزه‌های علمیه باید در روشنگری و تبیین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب چون جهاد تبیین ورود جدی داشته باشند.

آیت الله حسینی همدانی همچنین در خطبه های نماز جمعه کرج به عنوان مطلب آخر این گزارش با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار عنوان کرده بود که دشمنان انقلاب،استکبار جهانی و صهیونیست های جنایت پیشه باید بدانند که در دفاع از اسلام و انقلاب، مردم ایران همگی پاسدار هستند. 

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …