یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

نماینده ولی فقیه درالبرز: کاشت درخت نباید محدود به روز درختکاری شود

آیت الله« سید محمد مهدی حسینی همدانی» روز یکشنبه در آیین کاشت نهال در کرج که باحضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز و ائمه جمعه استان برگزار شد، افزود: موضوع  حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی از مباحث دینی و اسلامی است که تاکید اولیای دین بر این مساله نشان از اهمیت موضوع است.

امام‌جمعه کرج گفت: برای حفظ سلامت جسم و روح توجه به منابع طبیعی به‌خصوص درخت اهمیت بسیار بالایی دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به اهمیت و علت تکثیر و توسعه درختان پرداخت و بیان داشت: تمام منابع موجود در جهان هستی جز آیات و نشانه‌های خداست و این از وظایف ماست که نشانه‌های خدا را در جامعه توسعه دهیم.

وی بابیان اینکه طبق آیات قرآن کریم هیچ موجودی در عالم نیست مگر تسبیح خدا را کند، عنوان کرد: با کاشت هر درخت یک تسبیح‌گو به عالم اضافه می‌شود و قرآن کریم نیز درخت را جز کسانی که بر خدا سجده می‌کند بیان کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: ما با کاشت هر درخت و گیاه توحید را توسعه می‌دهیم و ساجدان و تسبیح‌گویان خدای تعالی را در عالم زنده و احیا می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه محیی خدای تعالی است، یادآور شد: مظهر احیا و قدرت حیات‌بخشی خدای تعالی را در درخت می‌بینیم چراکه ما دانه می‌کاریم و کسی که به دانه حیات می‌دهد و او زنده و بالنده می‌کند و رشد می‌دهد، خدا است.

وی با تاکید بر اینکه هر درختی که کاشته می‌شود نشانه‌ای از قدرت احیا خدا را توسعه می‌دهد، گفت: گذشته از آنکه درخت باعث آرامش روح، نشاط و شادابی است و هوا را پاک و تلطیف می‌کند، توحید را گسترش می‌دهد و نشانه توحید و بندگی خدا است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …