پنجشنبه , 30 فروردین 1403

۲۰۰مدرسه تا پایان دولت سیزدهم در استان البرز ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج ، علی حجرگشت در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز معلم در سالن جلسات آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در این روز از 14 معلم  نمونه البرزی تجلیل  می‌شود، اظهار داشت:  در طرح نهضت مدرسه سازی استان البرز 200 مدرسه تا پایان دولت در استان البرز احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 250 هزار دانش آموز  در البرز مشغول به تحصیل هستند، افزود:  25 هزار و ششصد همکار در آموزش و پرورش استان البرز مشغول به خدمات دهی هستند.

مدیرکل اموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه بیش  از 95 درصد از دانش آموزان در مدارس حضور دارند و در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: حدود 30 برنامه مختلف و مفرح در طول هفته معلم  آموزش پرورش استان برگزار می‌شود.

حجرگشت با اشاره به اینکه اولویت  اول رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان البرز بحث فضای آموزشی  و جبران  عقب ماندگی این بخش است، گفت:  ما با استفاده از بودجه و همکاری نهادهای دولتی و همچنین مجمع خیرین استان باید بتوانیم مقداری از این کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه 4 هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی  حضور دارند، گفت: درحوزه فرهنگی و پرورشی برنامه‌های بسیار خوبی انجام شده که به طور مثال برگزاری محافل قرآنی را می توان نام برد.

 وی با بیان اینکه  با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی، با کمبود 550 مدرسه در استان البرز مواجه هستیم، تا به شرایط استاندارد برسیم، عنوان کرد: طبق آمار از مهر سال 1399 تا 1400 حدود 24 هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی استان البرز اضافه شده است.

وی با بیان اینکه رشد جمعیتی دانش آموزان البرز از رشد ساخت و ساز مدارس پیشی گرفته است ، گفت: امیدواریم تا سال آینده باید تمام دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کنند و این بیماری در کشور ریشه کن شود.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …