سه شنبه , 28 فروردین 1403

طرح ساماندهی واحدهای صنفی و صنعتی در فردیس آغاز شد

داود مافی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:شهرستان فردیس حدود  ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب و پنج هزار و ۳۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب  دارد  که ساماندهی تمام این واحدها در دست اقدام است.

این مسوول بیان داشت: ساماندهی واحدهای صنفی و صنعتی با به اولویت ثبت آمار گروهی از کالا ها همچون روغن خوراکی، سیمان، لاستیک، روغن موتور، لوازم خانگی، محصولات سلولزی، پودر شوینده، شیر خشک صنعتی، مرغ و تخم مرغ، مقاطع فولادی و محصولات پتروشیمی اجرایی شده است.

وی ادامه داد:  به زودی فعالیت تجاری برای تمام کالاها مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت خواهد شد.

مافی گفت : تمام  فعالان اقتصادی در حوزه صنعت، معدن و تجارت اعم از واحد های توزیعی و تولیدی صنفی و صنعتی  شهرستان فردیس باید با مراجعه به سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir

 ضمن اخذ کد نقش متناظر با مجوز های خود نسبت به ثبت عملیات مربوط به خرید و فروش  و نگهداری  کالا اقدام کنند.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت فردیس با اشاره به راه اندازی سامانه جامع تجارت  از سال ۱۳۹۷ توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با راه اندازی این سامانه با  پدیده قاچاق به صورت هوشمندانه مقابله و مبادلات تجاری در بستر قانونی و شفاف رهگیری می شود.

 وی در بخش دیگری از  سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد 6 ماه نخست سال جاری پرداخت و افزود:  اداره صنعت ، معدن وتجارت فردیس  در قالب همکاری با فرمانداری شهرستان و سایر دستگاههای اداری مرتبط نسبت به تامین و توزیع بیش از ۵۳۰ تن برنج وارداتی،  ۱۴۲.۵ تن شکر بسته بندی مصرف خانوار، ۱۵۰ تن شکر فله ای،۱۴۳ تن روغن نباتی و بیش از سه هزار تن مرغ گرم به منظور تنظیم بازار در سطح شهرستان فردیس توزیع شده است.

مافی گفت: در زمان حاضر با مشارکت مباشرین میادین میوه وتره بار شهرداری و واحد های صنفی منتخب توزیع مرغ گرم و منجمد، برنج وارداتی و تخم مرغ با قیمت مصوب تنظیم بازار، در سطح شهرستان عرضه  می شود.

شهرستان فردیس با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …