جمعه , 14 اردیبهشت 1403

کرایه تاکسی ها و اتوبوس های کرج سال آینده ۳۰ درصد افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا، « مجتبی حاجی قاسمی »  عصر یکشنبه درنشست علنی شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: این مصوبه برای کمک به معیشت ۱۳ هزار راننده تاکسی کلانشهر به تصویب رسید.

وی ادامه داد: با افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی در سال جدید، شرایط متعادل سازی می‌شود؛ چرا که نرخ تورم قابل توجه بوده و نیاز است به قشر زحمتکش رانندگان تاکسی که در صف اول خدمت هستند، توجه ویژه داشته باشیم.

«مریم قهرمانی صارم» عضو شورای اسلامی شهر کرج به موضوع تبعیض برخورد با دستفروشان کرج پرداخت و گفت: با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال و شب عید با افزایش تعداد دستفروشان همراه هستیم که در شرایط کنونی اقتصادی و معیشتی، مردم سخت گیری در مقابله با این گروه شغلی صورت نگیرد.

وی افزود: چطور است که یک دستفروش در عظیمیه کرج اجازه فعالیت دارد اما در منطقه ای مثل حصار کرج با سخت گیری عوامل شهرداری مواجه هستیم؟

قهرمانی صارم با بیان اینکه دستفروشی محل ارتزاق بسیاری از افراد است و نباید کاری کنیم که دچار مشکل شوند، یادآور شد: بساط یک دستفروش در حصار کرج طی یک هفته برای سومین بار جمع آوری می‌شود، اما مورد مشابه در مناطق بالانشین بدون مشکل فعالیت خود را ادامه می‌دهند، نباید این تبعیض وجود داشته باشد.

وی خطاب به شهردار کرج اظهارداشت: انتظار داریم اگر قرار است برخورد صورت بگیرد از ابتدای سال و با تمامی دستفروشان انجام شود نه اینکه روزهای پایانی سال که برخی اقشار ضعیف می خواهند با پهن کردن بساط دستفروشی ارتزاق کنند.

 قهرمانی صارم با اشاره به مشکلات حقوقی و معیشتی کارکنان آتش نشانی کرج گفت: من به نمایندگی از تمام اعضای شورای اسلامی شهر که در این نشست حضور دارند باید بگویم درخصوص مطالبات آتش نشانان، در کمیسیون تلفیق شورای شهر رسیدگی به مطالبات این قشر انجام شده و در راستای محقق شدن استانداردهای سازمان آتش نشانی نیز اقداماتی برای سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که با جدیت در این زمینه پیگیری شده، مربوط به تجهیزات پرسنلی و امکانات و ماشین آلات آتش نشانی است.

قهرمانی صارم گفت: در بررسی ها تفاوت بین فیش حقوقی پرسنل آتش نشانی کرج و آتش نشانی تهران دیده می شود.

وی اظهار داشت: بیمه تکمیلی کارکنان آتش نشانی کرج نیز در بودجه سال آینده دیده شده که البته این عزیزان در جریان امداد رسانی دچار آسیب های جسمی می شوند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

« مصطفی سعیدی سیرایی» شهردار کرج درخصوص موضوع دستفروشان گفت: برای این افراد شغل‌های زیادی در مراکز تولیدی و صنعتی وجود دارد که مزایا و حقوق مناسبی دارند اما تمایلی از سوی این قشر وجود ندارد.

وی  ادامه داد: مشکل بیکاری جوانان از جمله مهمترین معضلات کشور و البته کرج است و وجود دستفروشان در پی این مشکل رقم می‌خورد.

شهردار کرج نیز بیان داشت: درخصوص توجه به نیازها و  مشکلات کارکنان آتش نشانی برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین در این نشست در خصوص رسیدگی به مشکلات آتش نشانان کرج تصمیم گیری شد.

کلانشهر کرج ۱۳ هزار دستگاه تاکسی و حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …