شنبه , 8 اردیبهشت 1403

محرومیت زدایی بدون مدیریت جهادی به ثمر نمی‌رسد

آیت‌الله حسینی همدانی در آستانه پنجم آذرماه روز بسیج مستضعفان و تشکیل بسیج مستضعفان به‌فرمان امام خمینی رحمه‌الله علیه گفت: محرومیت زدایی با مدیریت جهادی محقق می‌شود.

محرومت زدایی بدون مدیریت جهادی به ثمر نمی‌رسدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، آیت الله حسینی همدانی بابیان اینکه حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه بافراست و تیزبینی که داشتند بسیج را در آن مقطع تاریخی پایه‌گذاری کردند، افزود: ان‌شاءالله آثار و برکات این شجره طیبه که از اول خلقت شروع شد تا قیام قیامت باقی است.

او با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی صرفاً مربوط به انقلاب نیست، گفت: این تفکر که از ابتدای خلقت بشریت وجود داشت بانام «بسیج» توسط امام رضوان‌الله احیا شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر این که معلم و پدر بسیج در عصر حاضر امام رحمه‌الله علیه است، افزود: تفکر بسیجی برگرفته از ارزش‌های عالی اسلام و انقلاب است و در هر مکان و زمانی به وظیفه خود عمل کرده است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر این که تفکر و فرهنگ بسیج یک تشکل الهی است، گفت: برکت این تفکرِ شجره طیبه توانسته مقاومت و مسائل مربوط به آن را در سراسر دنیا مدیریت کند.

او در ادامه بابیان اینکه تفکر بسیجی زمان و مکان نمی‌شناسد، افزود: ردپای این تفکر و مقاومت علاوه بر تمام کشور‌های اسلامی حتی در قلب اروپا و آمریکا نیز دیده می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان این که جامعه از تفکر بسیجی به‌عنوان یک ارزش توقعات و انتظاراتی دارند، گفت: بسیجی باید اهل سیاست باشد، ولی سیاست‌باز و سیاست زده نباشد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه بسیجی عمیقاً متدین و متعبد است، ولی متحجر و خرافی نیست، افزود: متأسفانه برخی به اسم تعبد و دین‌داری در دام تحجر می‌افتند.

او بابیان این که بسیجی اهل جذب است، اما اهل تساهل در اصول نیست، گفت: بسیجی در مسائل و اصول تساهلی ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید بر این که محرومت زدایی بدون مدیریت جهادی به ثمر نمی‌رسد، افزود: مدیرت جهادی دست تفکر و فرهنگ بسیجی است.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: کارآفرینی خلاقانه، افزایش تولید ناخالص ملی، ترویج اقتصاد مردم‌گرا، افزایش سرانه تولید به‌خصوص در روستا، تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها و امثال‌ذلک ازجمله راهکاری محرومیت‌زدایی است.

او با تأکید بر این که تفکر بسیجی باید مدیریت فرهنگ را دست گیرد، گفت: در چله دوم انقلاب اغلب موضوعات فرهنگی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …