شنبه , 15 اردیبهشت 1403

نشانی از بازگشایی مدارس در فضای عمومی البرز دیده نمی شود

سالار قاسمی روز چهارشنبه درنشست شورای آموزش و پرورش البرز که دراستانداری البرز برگزارشد،افزود: انتظارمی رفت فضای عمومی استان درآستانه سال تحصیلی جدید رنگ مهر و بازگشایی مدارس به خود بگیرد اما تا کنون اقدامی از این شورآفرینی حتی درقالب بنر در سطح میادین و خیابان های منتهی به مدارس دیده نشده استت.

وی با اشاره به اینکه  البرز ظرفیت بالایی دربخش های مختلف بویژه استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان درآستانه سال تحصیلی جدید دیگر نباید دغدغه بازگشایی مدارس حداقل در زمینه تامین مواد ضدعفونی، نظافت و یا آماده سازی فضای مدارس برای استقبال ازدانش آموزان داشته باشد.

قاسمی  بیان داشت: آماده سازی مدارس در قالب پروژه مهر برای سال تحصیلی جدید در البرز انجام شده است ولی به دلیل کمبود زیرساخت ها و رشد سالانه جمعیت دانش آموزی استان که بالتر از میانگین کشوری است نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی استان بویژه فرمانداری ها ، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: بازگشایی مدارس البرز نیاز به پیامی روشن در فضای عمومی در راستای تجلیل از معلمان فرهیخته استان در آموزش فضای مجازی در شرایط سخت کرونایی و همچنین تکریم ازخیرین دارد.

وی تصریح کرد: اکنون استان البرز دراین دوکارعقب است در حالی که افکارعمومی نیاز به انجام برنامه های فرهنگی در راستای استقبال از دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی جدید دارد.

وی اضافه کرد: بازگشایی مدارس البرز نیاز به امکانات و تجهیزات مناسب دارد که این مهم به همراهی و کمک مسوولان استانی نیز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های نمازجمعه هفته گذشته ۲۰ دقیقه در مورد اهمیت آموزش و پرورش در جامعه سخن گفتند لذا ضرورت دارد همه مسئولان به حوزه آموزش و پرورش چنین نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: توجه به آموزش و پرورش یک موضوع جدی است زیرا حضور دانش آموزان در مدارس موجب پیشگیری از بسیاری ازآسیب های اجتماعی می شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: البرزبه مدت یکسال بعنوان دبیرخانه ستاد کشوری هفته دفاع مقدس انتخاب شده است که برای اجرای برنامه آن بویژه تولید محتوا نیاز به همراهی دستگاه های اجرایی استان داریم.

وی گفت: آیین استانی بازگشایی مدارس نیزسوم مهرماه در مدرسه خیرساز حاج حسن کرمی درمنطقه دولت آباد برگزار می شود.

دراین نشست گزارش کاملی درخصوص پروژه مهر ۱۴۰۰ و آماده سازی مدارس استان البرز برای شروع سال تحصیلی جدید ارائه شد.

استان البرز ۴۸۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …