یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

مهارت آموزی پاشنه آشیل رفع بیکاری در کشور است

او ادامه داد: در صورتی که حرکت ها در مسیری هدایت شود تا مولفه مهم  استعداد سنجی در سنین  نوجوانی و جوانی مورد توجه قرار گیرد، به تدریج مشکل بیکاری در جامعه برطرف می شود و کارآفرینی و ایجاد اشتغال رونق می گیرد.

حرفه آموزی دغدغه خانواده ها برای ایجاد اشتغال جوانان را برطرف می کند

غفاری با اشاره به نگرانی و دغدغه بسیاری از خانواده های البرزی از اینکه مبادا برای فرزندانشان شغل مناسب و پایدار ایجاد نشود، گفت: اگر تشویق نوجوانان به فراگیری آموزش های مهارتی در محیط خانه و مدرسه جدی تلقی شود ، در آینده با مشکل بیکاری جوانان مواجه نخواهیم شد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز افزود: با ترویج‌ فرهنگ‌ مهارت آموزی در محیط خانه و مدرسه، استعداد های نهفته در ذهن و افکار نوجوانان کشف می شود.

شکل گیری شخصیت شغلی نوجوانان بستر ساز توسعه کارآفرینی است

غفاری کسب موفقیت در فراگیری و گسترش این فرهنگ در جامعه را مستلزم اجرای برنامه ای کارآمد در بستر شکل گیری شخصیت شغلی فرزندانمان تحت تاثیر تفکر کارآفرینی عنوان کرد.

او گفت: برنامه ریزی های آموزشی در جامعه باید در مسیر شکل گیری شخصیت شغلی نوجوانان هدایت شود تا بستر برای توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در سن جوانی فراهم آید.

غفاری افزود: به طور معمول نوجوانان در رفتار و گفته هایشان استعداد و علاقه مندی به یک یا چند شغل را مطرح می کنند، لذا ضروری است با استعداد یابی در قشر  نوجوان،  مسیر را برای مهارت آموزی و انتخاب شغل  مورد علاقه فرزندانمان در دوره جوانی هموار کنیم. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز اظهار داشت: در صورت عملیاتی شدن برنامه کسب علم همراه با مهارت آموزی در مدارس و دانشگاه ها ، جایگاه کارآفرینی و ایجاد شغل های پایدار ارتقا می یابد.

غفاری خاطر نشان کرد : پیگیری و دقت عمل اولیای خانه و مدرسه در آگاه شدن نسبت به استعداد های آشکار و پنهان نوجوانان در صورتی که با توسعه مهارت آموزی  همراه شود، قطعا رفع معضل بیکاری و رونق و پویایی اقتصاد کشور را درپی خواهد داشت. 

مدارس و دانشگاه ها برای تلفیق علم و مهارت وارد صحنه شوند

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای البرز  گفت: موفقیت در بستر مهارت آموزی و ایجاد اشتغال فراگیر درصورتی تحقق می یابد که مدارس و دانشگاه ها آموخته های دانشی را با مهارت های فنی ترکیب کنند تا فارغ التحصیلان با شناخت کامل از وضعیت حاکم در بازار کار وارد این عرصه شوند.

او ادامه داد: اکنون که با توسعه مراکز مهارت آموزی بهبود فضای کسب و کار و رفع مشکل بیکاری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، ضروری است رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای ترویج فرهنگ‌ مهارت آموزی وارد میدان شوند.

غفاری ایجاد تحول در بستر توسعه آموزش های مهارتی و ترویج فرهنگ کارآفرینی را  مستلزم همراهی و اقدام مشترک همه دستگاه های متولی آموزشی، کارآفرینی و اشتغال و هدفمند شدن برنامه تدریس علوم همراه با مهارت آموزی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این صورت ضمن توسعه کارآفرینی و رفع نیاز بازار کار به نیروی ماهر ، چالش حاد بیکاری به ویژه مشکل کاریابی فارغ التحصیلان جویای کار برطرف می شود و رونق در حد انتظار در فضای کسب و کار و پویایی اقتصاد را تجربه خواهیم کرد. 

استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای هشت  مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای  با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مرکز آزاد آموزش مهارتی  است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …