یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

دانش آموزان و فرهنگیان فعال در امور قرآنی البرز تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، این آیین در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرز از جمله آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج به صورت متمرکز استانی برگزار شد و دانش آموزان در این برنامه به روح بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر بویژه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و سید اهل قلم شهید مرتضی آویینی صلوات و تلاوت آیاتی از قرآن کریم را اهدا کردند.

دانش آموزان و فرهنگیان تقدیر شده در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در رشته‌های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه،احکام، اذان، انشای نماز،حفظ، قرائت، ترتیل و تفسیر قرآن کریم فعالیت داشتند.
رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان البرز روز سه شنبه در این آیین هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج وتعمیق فرهنگ معنویت و پیروی از راه اهل بیت (ع)، توسعه وترویج فرهنگ قرآنی، تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش ‎آموزان، استعدادیابی و استعدادپروری چهره‌های قرآنی در مدارس ذکر کرد.

حسین سلیمیان گفت: درسال تحصیلی گذشته ۹۰ هزار دانش آموز درمسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند تا گامی در تحقق اهدف ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب با روحیه ولایت مداری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ دانش آموز این استان به سی و نهمین دوره مسابقات مرحله کشوری قرآن، عترت و نماز راه یافتند، افزود: این مسابقات با رویکرد ترویج عمومی فرهنگ قرآنی دربین دانش آموزان برگزار می شود.

وی یادآورشد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری اجرایی شد.

سلیمیان تصریح کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله استانی و با توجه به زیست بوم جدید در شرایط کرونایی به صورت مجازی و با همکاری داوران و عوامل اجرایی با شرکت یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه برگزار شد. 

وی اضافه کرد: مرحله کشوری مسابقات به میزبانی مشهد و سمنان در بستر شبکه شاد برگزارشد و علی واحدی کهورین از دانش آموزان پایه هشتم آموزشگاه شهید مطهری آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در رشته قرائت تحقیق  موفق به کسب رتبه دوم و رضا زمانی دانش آموز پایه دهم آموزشگاه شهدای دانش آموز شهرستان اشتهارد در رشته اذان رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان البرزعنوان کرد: نادیا عابدینی از آموزشگاه حضرت معصومه (س) در دوره اول متوسطه آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم حائز رتبه اول کشوری شد.

وی افزود: دانش آموزان معصومه تهوری نیز ازآموزشگاه شهید بهشتی  آموزش و پرورش ناحیه دو کرج  در رشته حفظ ۲۰ جزء و زهرا ساعدی از آموزشگاه شهید مجید کلانتری ازآموزش و پرورش ناحیه یک کرج دررشته حفظ ۱۰ جزء به ترتیب رتبه اول و سوم مسابقات کشوری را به دست آوردند.

سلیمیان ادامه داد: فاطمه رمضانی و مائده جودت از دانش آموز پایه هشتم و نهم آموزشگاه حضرت معصومه (س)  آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در رشته قرائت تحقیق به ترتیب رتبه سوم و چهارم را کسب کردند.

وی تاکید کرد: برنامه های قرآن، عترت و نماز با جدیت در مدارس استان البرز دنبال می شود زیرا اجرای این برنامه ها علاوه بر انس، تدبر و عمل به قرآن کریم در بین دانش آموزان و  خانواده ها ،کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت مسائل فرهنگی و مذهبی را در پی دارد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۹ دارالقرآن دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …