جمعه , 7 اردیبهشت 1403

نماینده ولی فقیه در خوزستان: فرهنگ زکات در جامعه نهادینه شود

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد شامگاه پنجشنبه در نشست شورای زکات استان خوزستان در دفتر نمایندگی ولی فقیه در اهواز اظهار داشت: زکات یکی از ماموریت‌های مهم مومنان بعد از تمکن مالی است که فرهنگ آن در کشور اسلامی باید نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ورود سازمان تبلیغات اسلامی به موضوع زکات را اقدامی در راستای ترویج فرهنگ زکات در جامعه دانست و گفت: رسانه های استان همچنین فضای مجازی از ظرفیت های بالا برای ترویج فرهنگ زکات است که باید در استان خوزستان به آن توجه ویژه شود. 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار داشت: نشر روایت ها و آیات قرآن مرتبط با زکات برای مردم می‌تواند نگاه آن ها به این ماموریت الهی را تقویت کند.

وی گفت: دسته ای از مردم مقید به پرداخت زکات نیستند که باید در این زمینه با مطالب دینی و تکالیف الهی بیشتر آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود:  زکات هشت مورد مصرف دارد ولی عمده آن در راستای کمک به فقرا صرف می شود. زمانی که مردم متوجه شوند زکات برای کمک به هم نوع است، بیشتر به این امر ورود می کنند.

ضرورت ورود فرمانداران به امر ترویج فرهنگ زکات

استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت : در زمینه ترویج فرهنگ زکات هرچه بیشتر تلاش شود می‌توان خدمت بیشتری به کشور و مستضعفان ارایه کرد.

صادق خلیلیان افزود: رهبر معظم انقلاب در این زمینه تذکراتی داده اند که در کنار نماز و قرآن به امر زکات توجه بیشتری شود. 

وی تصریح کرد: در سال های اخیر در وزارت جهاد کشاورزی روند پرداخت زکات توسط کشاورزان رو به رشد بوده و به صورت میانگین سالی ۸۰ درصد افزایش داشته است.

استاندار خوزستان گفت: امید است بتوانیم مشکلات اقتصادی را با سربلندی پشت سر گذاشته و روند رو به افزایش پرداخت زکات را شاهد باشیم تا از این محل به محرومان بیشتر خدمت شود.

وی یادآور شد: برای ترویج فرهنگ زکات در خوزستان فرمانداران پای کار می آیند تا به این ماموریت الهی بیشتر از گذشته توجه شود.

۷۰ درصد درآمدهای زکات صرف رفع محرومیت می شود 

رییس کمیته امداد امام خمینی خوزستان نیز گفت: در استان خوزستان با همکاری شورای زکات و پیگیری نماینده ولی فقیه و استاندار در ۹ ماه سال جاری اقدامات خوبی در زمینه زکات صورت گرفته است.

جمال شیبه افزود: تشکیل ۱۹۸ نشست در شهرستان ها ، آموزش ۴۱۰ نفر از عامران زکات، سازماندهی ۸۹۹ نفر از مبلغان ، نامگذاری ۶۱ کوچه و خیابان استان به نام زکات، افتتاح ۱۴ مرکز نیکوکاری و برگزاری ۸۳۲ شورای زکات روستایی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری است. 

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بر اساس مصوبه شورای زکات ، برای استان خوزستان دریافت ۴۵۰ میلیارد ریال زکات با پیگیری و مشارکت خوب مردم مصوب شد که ۴۹۶ میلیارد ریال معادل ۱۱۰ درصد تحقق یافت.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: در سال جاری نیز دریافت ۵۶۰ میلیارد ریال زکات برای این استان مصوب شده که تاکنون ۵۰۳ میلیارد ریال آن محقق شده است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد درآمد زکات در استان صرف امر محرومیت زدایی و پرداخت به نیازمندان از قبیل  جهیزیه، مسائل درمانی، آزادی زندانیان، مسکن و معیشت می شود. 

شیبه اظهار داشت: ۳۰ درصد درآمد زکات نیز برای پروژه های عمرانی صرف می شود که با پیگیری نماینده ولی فقیه قرار است در زمینه توانمندسازی نیز مبلغی در نظر گرفته شود.

وی گفت: نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رییس شورای زکات همواره بر فریضه زکات تاکید دارند لذا انتظار می رود  ائمه جمعه و فرمانداران نیز به موضوع زکات ورود جدی‌تری داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود:  ارائه بسته های تشویقی به کشاورزان در راستای توسعه فرهنگ زکات تاثیرگذار است.

در حاشیه نشست شورای زکات خوزستان طرح پرداخت صدقات و کمک های مردمی از طریق کد کیو آر (QR) رونمایی شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …