دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

مدیرکل آموزش و پرورش البرز: رتبه بندی مهمترین مطالبه معلمان است

سالار قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا سابقه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی کرد و افزود: معلمان انتظار دارند موضوع مهم رتبه بندی آنان  با جدیت از سوی وزارتخانه مورد پیگیری قرار گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته آینده امیدواریم وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم با کسب رای اعتماد نمایندگان سکان هدایت این وزارتخانه را بر عهده گیرد،خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سابقه کار در آموزش و پرورش را دارد و سطوح مدیریتی در این نهاد را طی کرده و کارنامه و رزومه مثبتی از خود بر جا گذاشته است.

وی بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آموزش و پرورش زیر بنای نظام است و اساس توسعه هر کشوری از این نهاد انجام می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان و معیشت فرهنگیان ۲ موضوع مهم پیش روی وزیر آموزش و پرورش است ، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شرایط زندگی و معیشت فرهنگیان دچار مشکلاتی شده بود در حالی که باید فرهنگیان به جای دغدغه معیشت به دنبال مسائل آموزشی و یافته‌هایی علمی و جدید این بخش باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: آموزش و پرورش آینه ی تمام نمای آینده کشور است و شادابی و نشاط جامعه  حول محور معلمان با انگیزه می چرخد.

وی اضافه کرد: جایگاه معلمان در نقش پذیری و الگو برداری دانش آموزان بی بدیل و تاثیر گذار است و تبیین جایگاه معلمان از نگاه حاکمیت می بایست توسعه محور باشد.

قاسمی عنوان کرد: هویت بخشی به آموزش و پرورش توسط معلمان خوب صورت می پذیرد و امروز معلمان خلاق و مبتکر می توانند در جایگاه آموزش و پرورش تاثیر گذار باشند که این مهم نیازمند حمایت از این قشر فرهیخته است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یک دستگاه حاکمیتی است وهمگان باید دراین راستا حرکت کنند وبراین اساس در کنارتمامی برنامه آموزش و پرورش که بر اساس سند تحول بنیادین و ساحت های ششگانه آن و گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری تبیین گردیده می باشد باید به طرح رتبه بندی معلمان نیز نگاه عمیقی داشت.

وی با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمان اوایل دی ماه سال ۹۷ اعلام شد،خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح رتبه بندی فقط  افزایش حقوق نیست بلکه ارتقای انگیزه معلمان در دستیابی به صلاحیت‌های بالاتروارتقای آموزش مدنظراست.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزاظهارداشت: برای طرح رتبه بندی معلمان باید یک ردیف اعتباری دربودجه سالانه در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه به معلمان نباید نگاه کارمندی داشت،تاکید کرد: به این قشر فرهیخته باید درقالب قشری نگاه کرد که وظیفه تربیت یک نسل و آینده‌سازان کشور را برعهده دارند.

«یوسف نوری» هفته گذشته به عنوان وزیر پشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هفتم‌آذرماه برگزار می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …