یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

معاون استاندار: وضعیت جمعه بازار یاسوج نامناسب و نگران کننده است

سیدجواد هاشمی روز دوشنبه در جلسه ساماندهی جمعه بازار یاسوج، اظهار داشت: در این بازار نزدیک به ۹۷۰ غرفه فعالیت دارند و هر لحظه امکان ایجاد خطر جانی و مالی برای صاحبان و مشتریان در این بازار دور از انتطار نبوده و یک لحظه ماندن در این مکان را جایز نمی دانم.

وی افزود: به دلیل عدم دسترسی و نامناسب بودن مکان، هرگونه اتفاق در این بازار قابل کنترل نیست و در این بازار با سازه های غیراستاندارد هرگونه اتفاق منجر به بحران می شود.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به دنبال جایگاه امن و شغل پایدار هستیم، جایگاه جدیدی برای کسبه و صنوف و انتقال به این بازار مهیا شده و آمادگی کامل برای جابجایی در این مکان فراهم است.

هاشمی ادامه داد: انتقال مالکیت و یا اجاره غرفه ها در مکان جدید وجود دارد و در این خصوص تصمیمات لازم برای جلوگیری از هرگونه واسطه گری گرفته شده است. 

هاشمی تصریح کرد: خود غرفه داران بازار روز و یا جمعه بازار یاسوج از شرایط و وضعیت موجود این مکان و از ناامنی و نداشتن زمینه برای هرگونه ارائه خدمات ناراضی هستند.

وی تاکید کرد: با وجود برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد، انتقال جمعه بازار نزدیک به یک دهه است که مطرح بوده و هنوز هم در بلاتکلیفی به سر می برد. 

هاشمی گفت: عزم بر انتقال است و تصمیمات جدی بوده و در این بین به همکاری  متولیان امر و به خصوص خود غرفه داران نیاز است تا در جابجایی جمعه بازار یاسوج تسریع به عمل آورده شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد نیز گفت: بنا به شرایط خطرآفرین جایگاه جمعه بازار، عزم برای انتقال، جدی است و در این خصوص جلسات متعدد کارگروه ها برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شده است و شورای تامین شهرستان هم بر تسریع در انتقال تاکید جدی دارد.

مجید احمدی افزود: در این کارگروه ها همه موانع و مشکلات در انتقال به جایگاه جدید بررسی و ارزیابی لازم انجام گرفته و در این خصوص دستورالعمل های فوری و جدی جهت رفع هرگونه موانعی اتخاذ شده است. 

وی ابراز داشت: نگاه و هدف ما به جمعه بازار، منفعت عمومی، امنیت شغلی، امنیت جان و مال و سرمایه گذاران، سلامت کسب و کار در محیطی برخوردار از استاندارهای لازم جهت ارائه خدمت به مشتریان و شهروندان است.

شهردار یاسوج نیز گفت: حتی یک لحظه ماندن و فعالیت غرفه داران در جمعه بازار یا بازار روز یاسوج را به صلاح نمی دانم و تاکید جدی دارم که هرچه زودتر به این مساله خاتمه داده شود. 

نستهن مقدم افزود: غرفه های جدید باید بدور از هرگونه واسطه گری و مافیایی به کسانی واگذار شوند که حق دار هستند و  و هم اکنون مشغول کسب و کار در غرفه های فعلی می باشند.

جمعه بازار یاسوج در مکانی بعد از میدان جهاد به مساحت ۱۷ هزار مترمربع و اغلب غرفه های ۱۲ متری به صورت امتیازی به متقاضیان واگذار شده و هم اکنون بیش از ۹۸۰ غرفه  و ۴۸۰ صنف در آن مشغول به فعالیت بوده و امرار معاش حدود ۶ هزار نفر را فراهم کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …