جمعه , 31 فروردین 1403

وقف موهبتی ماندگار از انسان های خیر در تعالی فرهنگ علوی است

جواد چپردار روز دوشنبه در حاشیه آیین غبارروبی آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج که همزمان با نخستین روز از دهه وقف انجام شد در جمع خبرنگاران افزود: حرم شریف اهل بیت(ع)، آستان مقدس امام زادگان، مساجد و یادمان شهدا به کرامت وقف همواره چراغ هدایت شیعیان، مسلمین و بشریت خواهند بود که توسلات به آن در تنگ نا های عالم گشایش می آفریند و دل های گرفتار انسان ها را از بند می رهاند.

وی با بیان اینکه مسوولیت اوقاف بسیار سنگین است چون صیانت از اموال و املاک وقف به میزان  اعتماد و امانتی که سپرده اند، تعهد آور است، اظهار داشت: وقف جدا شدن از مال دنیا و اتصال به برکات معنوی قیامت است.

وی بیان داشت: خوشا به حال آتان که در این میدان توفیق حضور و امکان عاقبت به خیری را برای خود و جامعه اسلامی به ارمغان می آورند.

تعامل اوقاف و مدیریت شهری باعث تسریع در روند توسعه شهرمی شود

 رییس کمیسیون فرهنگی،هنری،اجتماعی،ورزشی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج نیز در این آیین به خبرنگاران گفت: تعامل اداره اوقاف و امور خیریه و مدیریت شهری باعث تسریع در روند توسعه شهرمی شود، وقف در همه زمینه ها وارد شده و به کمک جامعه آمده و دهه وقف بهترین فرصت برای بیان این برکات است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی وقف را یکی از ابتکارات جهان اسلام و نبی اسلام (ص) دانست و افزود: وقف منجر به پایداری خدمات در حوزه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: من معتقد هستم اگر شهروندان را به موضوع وقف ارجاع  دهیم و هدایت شوند ضمن اینکه باقیات صالحات برای خود ایجا کرده اند خدمات در این حوزه هم پایدار تر خواهد بود و یک اثر ماندگار از خودشان به جای خواهند گذاشت.

سعیدی با اشاره به اثرات فرهنگی و اجتماعی وقف بیان کرد: شهری که وقف در آن جریان داشته باشد نشان می دهد این شهر شهروندانش به فکر آیندگان هستند و نشان می دهد اوج ایثار و شاخصه های تعالی انسانیت در آن شکل گرفته است.

از ۱۲ تا ۲۱ مهرماه سال جاری به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …