شنبه , 8 اردیبهشت 1403

مرحله دوم طرح توسعه مشاغل خانگی در اردبیل اجرا می‌شود

بهرنگ کوهی ر وز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که توسعه و حمایت از مشاغل خانگی در شرایط اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی در جامعه می‌تواند گام مؤثری در حمایت از اقتصاد خانواده‌ها باشد ، اظهارکرد: توانمندسازی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی متقاضیان و همچنین شبکه‌سازی این طرح در استان آغاز شده است.

وی افزود: اتصال به بازار متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل نیز از طریق پیشران‌های طرح و یا بصورت مستقل انجام می‌شود.

وی از ثبت‌نام یک هزار و ۹۰۰ متقاضی در طرح توسعه مشاغل خانگی در این استان خبرداد و بیان کرد: این طرح فرصت خوبی را برای مدیریت کسب و کارهای خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی، تشکیل شبکه، خوشه‌سازی و برندسازی فراهم می‌کند

وی گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای اشتغال، توانمندسازی و معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان فراهم کرده است.

به گفته او ، با استفاده از ظرفیت کاریابی ها و دفاتر تسهیل گری طرح توسعه مشاغل خانگی این استان به استان نمونه کشور در توسعه طرح مشاغل خانگی تبدیل خواهد شد.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …