پنجشنبه , 9 فروردین 1403

مدیر کل آموزش و پرورش : کمبود فضای آموزشی در البرز محسوس است

سالار قاسمی روز سه شنبه در بازدید ازپروژه های آموزشی ، درمانگاه فرهنگیان و مدارس ساوجبلاغ اظهار داشت: آموزش و پرورش نیاز به نگاه ویژه مسوولان و خیران دارد تا زیرساخت های آموزشی،پرورشی و حمایتی درآن توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت ها درآموزش و پرورش موجب آبادانی و شکوفایی استعدادهای  دانش آموزان می شود، خاطرنشان کرد: ترویج امور خیریه در بخش توسعه مدرسه سازی باید اولویت قرار گیرد زیرا علم آموزی از نگاه قرآن اهمیت فراوانی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  ادامه داد: از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۲ واحد آموزشی با ۳۶۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان واگذار کرد اما پاسخگوی نیاز البرز نیست.

قاسمی با بیان اینکه در متراکم ترین  و محروم ترین نقطه کشور از نظرسرانه آموزشی قرار داریم، اضافه کرد: در استان البرز سالانه نیازمند احداث ۲۰۰ کلاس درس هستیم تا بتوانیم رشد جمعیت دانش آموزی را پوشش دهیم.

وی تصریح کرد: از نظر کمبود سرانه فضای آموزشی نیازمند احداث ۸۰۰ کلاس درس در یک برنامه بلند مدت هستیم تا بتوانیم به میانگین کشوری بعد از ۱۰ سال برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز درادامه به وضعیت درمانگاه های فرهنگیان استان پرداخت و یادآورشد: توسعه دامنه خدمات در درمانگاه فرهنگیان زمینه ساز ارائه خدمات  بیشتر به مردم به ویژه فرهنگیان می‌شود.

وی گفت: سال ۸۵ فاز نخست درمانگاه فرهنگیان ساوجبلاغ با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرارگرفت اما با توجه به رشد جمعیت و مهاجرت پذیری این شهرستان لازم است این درمانگاه که دارای ۱۷ هزار متر مربع مساحت است تکمیل و تجهیز شود.

قاسمی افزود: گسترش امکانات و تجهیزات درمانگاه های فرهنگیان استان البرز به ویژه در کرج که دارای بافت جمعیتی بیشتری است، رضایت مراجعان را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: توسعه دامنه خدمات در درمانگاه فرهنگیان زمینه ساز ارائه خدمات  بیشتر به مردم به ویژه فرهنگیان می‌شود.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …