جمعه , 14 اردیبهشت 1403

سازمان حقوق بشری: ۲۴۱۲ زن در بمباران ائتلاف سعودی کشته شدند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، سازمان حقوق بشری «انتصاف» یمن در گزارش خود آورده است: از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ تا ۸ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی ۲ هزار و ۴۱۲ زن در جریان بمباران ائتلاف سعودی کشته و ۲ هزار و ۸۲۵ زن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، وضعیت زنان در مناطق تحت اشغال نیروهای متجاوز در یمن نگران کننده است و میزان خشونت علیه زنان از آغاز حمله به یمن ۶۳ درصد افزایش یافته است.

این سازمان حقوق بشری افزوده است: گزارش‌های موثق در خصوص ارتکاب جرایمی مانند خشونت علیه زنان، ربایش و تعرض به آنها در مناطق جنوبی یمن که در اشغال ائتلاف سعودی است به دلیل نبود امنیت وجود دارد.

سازمان انتصاف همچنین اعلام کرده، ۶۵ هزار بیمار مبتلا به تومورهای سرطانی در یمن وجود دارند که شمار بسیاری از آنها زن هستند و در نتیجه بسته بودن فروگاه صنعا با خطر مرگ مواجهند و بیش از ۱۲ هزار بیمار دچار نارسایی کلیه نیز نیازمند انجام پیوند فوری‌ در خارج هستند.

این گزارش می‌افزاید: یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن یمنی از سوءتغذیه در رنجند که نیمی از آنها باردارند. سالانه هشت هزار زن در نتیجه محاصره می‌میرند و ۷۰ درصد داروها در یمن در دسترس نیست.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …