جمعه , 14 اردیبهشت 1403

کارخانه نوآوری البرز به زمان افتتاح نزدیک شده است

اصغر نصیری روز شنبه در بازدید از کارخانه نوآوری  و صنایع خلاق استان البرز واقع در شرق کلانشهر کرج گفت : موانع اندکی بر سر راه فعال سازی این مجموعه وجود دارد که تلاش ها بر رفع این موانع معطوف است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این کارخانه ، تمام فعالیت های استارتاپی و مشاغل نو در این مجموعه گردآوری می شود تا بتوان خدمات جدید به مردم ارائه داد.

نصیری افزود: اولویت فعالیت این کارخانه با تجمیع استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان است تا تحولی اساسی در تولید ، اشتغال و خدمات شهری به وجود آید.

معاون سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری کرج بیان داشت: تمام تلاش ها بر این است تا هرچه سریع تر شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های استان البرز در این مجموع گردهم آیند.

وی با بیان اینکه امروزه کلانشهر ها به سمت خدمات نوین گام برمی دارند،گفت:  با راه اندازی کارخانه نوآوری البرز شاهد تحولی عظیم در فعالیت های فرهنگی و خدماتی با نگاه نوآورانه و خلاقانه خواهیم بود.

نصیری افزود: از ویژگی های این کارخانه توجه به مسائل زیست محیطی و مدیریت هوشمند پسماندها است.

طراحی و ساخت کارخانه نوآوری البرز با نگاه ملی و به عنوان یک الگو برای سراسر کشور انجام شده که مجموعه ای از خدمات استارتاپی ، نوآورانه و فرهنگی در این مجموعه ارائه می شود.

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز دارای ۱۳ هزار متر مربع  زیربنا است که امکان توسعه در ۱۰ هکتار را دارد و درزمان حاضر یک هکتار از آن آماده بهره‌برداری است. این  کارخانه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری البرز، اعتبارات شهرداری کرج و یک شرکت شتابدهی هوشمند شکل گرفته است.  

این مجموعه در پنج طبقه ، شرایطی را فراهم کرده است که افراد و گروه‌ های متنوع را در سطوح مختلف چرخه بلوغ‌ یافتگی بتوانند در مکان مناسب خود مستقر شوند و فرایند خلاقیت و کارآفرینی را از ایده تا اجرا به طور کامل پیاده‌ سازی کنند. این امکانات شامل زیرساخت‌ های فنی، مربی و مشاوران خبره، سرمایه ‌گذاران ریسک‌ پذیر، خدمات ‌دهندگان به استارتاپ‌ ها و شتاب‌دهنده ‌هااست.

همچنین  وجود میزهای اشتراکی و اختصاصی برای فریلنسرها و تیم ‌های جوان استارتاپی، سالن‌ های فلت برای حضور شتابدهنده‌ ها به همراه تیم‌هایشان، فضاهای اختصاصی و مستقل برای حضور کارآفرینان شرکت ‌ها، ساختمان اقامتی هتل، چندین کافه و رستوران متنوع و انواع امکانات رفاهی و فروشگاه‌ های متعدد از دیگر ویژگی‌هایی است که در مجموع امکان اشتغال  یک هزارو۵۰۰

 نفر را در این کارخانه به‌وجود آورده است.

این کارخانه به گونه‌ای مستقل طراحی شده که بتواند نیازهای خود را تأمین کند و تولید و استفاده از انرژی پاک را به عنوان مسوولیت اجتماعی خود در نظر گرفته است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …