شنبه , 1 اردیبهشت 1403

مادر و فرزند ساوجبلاغی واقفان برتر کشوری شدند

حجت الاسلام و المسلمین محسن سراغی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: «ام البنین قاسمی» مادر شهید «محسن نادری» یک باب منزل مسکونی خود در روستای ولیان این شهرستان را به مساحت ۲۷۰ مترمربع با ارزش یک میلیارد تومان وقف کرد.

وی اظهار داشت: این بانوی واقف خیراندیش ملک خود را با نیت خیرات و مبرات و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وقف کرده است.

وی گفت: همچنین واقف خیراندیش «مژگان نادری» خواهر شهید محسن نادری نیز منزل مسکونی خود در شهر هشتگرد را به مساحت ۸۴ متر مربع و به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان به نیت ترویج فرهنگ نماز، عزاداری سیدالشهدا (ع) و خیرات و مبرات همچون کمک به فقرا، ایتام، بدسرپرستان و کمک به هزینه درمان بیماران محروم وقف کرد.

سراغی با بیان اینکه یکی از اعضای هیات امنای بقاع متبرکه این شهرستان نیز به عنوان هیات امنا و بقعه ساز فعال و برتر در کشور تجلیل شد، افزود: «جعفر ناصردهقان» هیات امنای آستان مقدس امامزاده اظهرالدین روستای ایقربلاغ این شهرستان از ابتدای سال جاری حدود ۴ میلیارد تومان از طریق خیران در قالب طرح مودت برای این امامزاده جذب کرد.

معرفی ۲ هیات امنای ساوجبلاغی به عنوان برتر استانی

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ گفت: همچنین ۲ نفر از هیات امنای امامزادگان این شهرستان به عنوان برتر استانی توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز تجلیل شدند.

وی افزود: «زینب غلامرضاپور» عضو هیات امنای آستان مقدس امامزاده حسین (ع) کردان فعال در عرصه امور اجتماعی برای تولید و اشتغالزایی در قالب طرح شمیم خدمت اقدام به راه اندازی کارگاه خیاطی در این امامزاده کرد.

وی تصریح کرد: این بانوی فعال در این کارگاه برای ۱۵ بانو ایجاد اشتغال کرده است.

سراغی بیان داشت:‌ “حاج محمد حشمی پور” نیز عضو هیات امنای آستان مقدس امامزادگان عبدالله و صالح (ع) شهر کوهسار نیز با راه اندازی کارگاه بسته بندی مواد غذایی اقدام به تولید و اشتغالزایی در قالب طرح شمیم خدمت کرده است.

وی گفت: حشمی پور در فاز اول اقدام به اشتغالزایی برای ۱۰ نفر کرده و در فازهای بعدی ظرفیت توسعه تا ایجاد اشتغال برای ۶۰  نفر وجود دارد.

شهرستان ساوجبلاغ دارای ۴۷۸ موقوفه است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …