شنبه , 15 اردیبهشت 1403

طرح عملیات زمستانی شهرداری قم آغاز شد

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی شهرداری قم، در آیین که جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند، ماشین‌آلات مکانیزه سبک و سنگین موتوری خدمات شهری در مناطق هشت‌گانه شهرداری قم و توان شهر در مدیریت شهر در فصل سرما ارزیابی شد.       

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم در این مراسم، ضمن تقدیر از تلاش شهرداری قم در حل بحران‌های شهر گفت: امیدوار هستیم، مانورهایی که در بافت فرسوده اجرا شده است، موجب رفع مشکلات و افزایش ایمنی این بخش از شهر نیز بشود.

محسن اروجی با اشاره به حضور پررنگ و اثربخش شهرداری قم در ۲ سال گذشته در کنترل و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: شهرداری قم و بخش خدمات شهری از روزهای اول شیوع ویروس کرونا با ضدعفونی شهر حضور داشته و بسیاری از خلاهای شهر را برطرف کرده‌است.

وی افزود: شهرداری در همه بحران‌ها و مشکلات شهر حضور داشته است و این مدیریت منوط به سرما و برف نیست و حتی در گرما و زمان مشکلات کم‌آبی با مدیریت آب در فضای سبز در کنار شهر بوده است.

اروجی با تاکید بر حضور شهرداری در کنار مردم یادآور شد: هفته‌ای بدون بحران در شهر نداشته‌ایم و در همه شرایط شهرداری در کنار مردم بوده است و تا حل مشکل و بحران، یکی از مناطق و سازمان‌ها تابعه شهرداری در صحنه حضور دارد.

وی اداره کل مدیریت بحران استانداری قم را، دستگاهی هماهنگ‌کننده در استان عنوان و بیان کرد: در هر ساعت از شبانه‌روز که با مدیران شهری تماس گرفته می‌شود، پاسخگو هستند و هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود که شهر قم به داشتن چنین نیروهایی به خود می‌بالد.

اروجی آمادگی شهرداری قم را در اجرای عملیاتی‌های خارج از استان نیز قابل‌ توجه برشمرد و گفت: گاهی نیروهای آتش‌نشانی برای اجرای عملیات به سایر بخش‌ها و حتی شهرها در کم‌ترین زمان اعزام ‌شده‌اند و آمادگی لازم آن‌ها در اجرای عملیات قابل ‌توجه و تقدیر است.

وی همکاری شهرداری با سایر دستگاه‌های خدمات رسان را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم شورای اسلامی شهر نیز در اجرای قانون تاب‌آوری در مدیریت بحران کشور اهمیت و موضوعیتی که به شوراها داده ‌شده است را، مورد توجه قرار دهد.

وی هزینه کردن در بخش مدیریت بحران را سرمایه‌گذاری دانست و تاکید کرد: تجهیز شهر در بخش‌های گوناگون برای افزایش ایمنی، حفظ سرمایه‌های شهر است و باید تاب‌آوری شهر را افزایش دهیم.

وی افزود: متاسفانه بعضی از مدیران افزایش تجهیزات خدمات رسان شهر را هزینه می‌دانند و باید نگاه خود را از هزینه‌کرد به سرمایه‌گذاری تغییر دهند و امیدواریم روزی در شهر، جشن ایمنی بگیریم و بگوییم کم‌ترین حادثه را داشته‌ایم.

اروجی خطاب به معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: تا امروز کارهای زیادی در این حوزه انجام ‌شده است، اما خواستار توجه بیشتری در این حوزه هستیم و باید این مانورها بیشتر و با توان بیشتری برگزار شود و در چند سال گذشته توان شهر با افزایش مانورها افزایش قابل‌توجه ای داشته است.

وی گفت: اجرای مانورها در ۲ بخش ایمنی حوزه نفت و گاز و ایمنی مدارس تاثیر بسیاری داشته است و امیدواریم این مانورها در بافت فرسوده نیز اجرا و سبب رفع مشکلات این بخش از شهر نیز شود.

           

 کارکنان شهرداری به‌ صورت شبانه‌روزی در کنار شهروندان هستند

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز، با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی از اقدام‌های انجام‌شده در رفع آب‌رفتگی‌های مناطق، اجرای طرح عملیات زمستانه شهرداری قم را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: هر سال این مانور زمستانه به بهترین شکل و با بیشترین توان شهرداری برگزار می‌شود.

سید مجتبی سبحانی ثابت افزود: شهرداری در این مانور علاوه بر ارزیابی ماشین‌آلات خدمات شهری در مناطق هشتگانه شهرداری، توان خود را در مدیریت شهر نیز در فصل سرما ارزیابی می‌کند.

وی اجرای مانور را تنها امکان حذف خطاهایی عملیاتی دانست و گفت: با اجرای مانورهای پی‌درپی می‌توانیم توان اجرای عملیات را در سازمان‌های تابعه افزایش دهیم که در این بازه ۱۵ ساله گذشته، افزایش توان شهرداری قابل ‌تقدیر است.

وی با تاکید بر انجام آزمایش‌های مکرر دستگاه‌ها و ماشین‌آلات موتوری خدمات شهری تصریح کرد: شورای اسلامی شهر نیز برای تامین سلامت و ایمنی شهروندان تلاش خود را انجام می دهد و همکاری‌های لازم را با شهرداری دارد.

سبحانی با یادآوری دوباره فعالیت‌ها و اقدامات حوزه خدمات شهری در ارایه خدمات مطلوب به شهروندان گفت: کارکنان شهرداری همیشه در عزا و شادی و تعطیلات درگیر و به‌ صورت شبانه‌روزی در کنار شهروندان هستند.

وی سپس به مشکلات آب‌گرفتگی چند سال اخیر شهر اشاره کرد و گفت: با تغییر اقلیم در چند سال گذشته، شاهد آب‌گرفتگی در بخش‌هایی در شهر بودیم، اما در همه شرایط خدمات شهری حضورداشته و گاهی تا پاسی از نیمه‌شب این عوامل برای رفع مشکلات حضور دارند.

سبحانی اقدام های شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این حوزه انجام‌ شده است و امیدواریم به‌ زودی شاهد رفع مشکلات باقیمانده در شهر باشیم.

وی گفت: آمار و اطلاعات را در اختیار شهروندان قرار بگیرد تا شهروندان آرامش پیدا کنند و بدانند در همه مناطق این اقدامات در حال انجام است و همچنین به کارکنان حوزه خدمات شهری برای افزایش انگیزه باید توجه بیشتری شود.

همچنین سید محسن میرهادی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، با اشاره به آماده‌باش کامل نیروها برای زمستان پیش رو گفت: بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و تجهیزات و سه هزار و ۵۰۰ نیروی خدمات شهری برای رخدادهای شهر در فصل زمستان آماده هستند.

بر اساس این گزارش، در پایان مراسم مذکور، رژه موتوری ماشین‌آلات با حضور مسئولان برگزار شد. /

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …