پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

۲۸ پاره‌جزء قرآن خطی به کتابخانه فاطمی در قم اهدا شد

به گزارش روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، ۲۸ پاره‌جزء قرآن خطی به همراه ۲ کتاب خطی و چاپ سنگی توسط خانم نادری به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا شد.

تاریخ اتمام کتابت این پاره جزءها روز پنجشنبه ۱۹ شعبان المعظم ۱۲۹۷ هجری قمری و بیش از ۱۴۵ سال قبل است و هم اکنون در گنجینه قرآن‌های خطی کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت نگهداری می شود.

رییس کتابخانه فاطمی در این رابطه گفت: پاره جزءهای اهدایی در حالی به کتابخانه اهدا شدند که علاوه بر اینکه آثار آبدیدگی و خوردگی در برخی از برگ ها دیده می شد، ۲ پاره جزء بدون جلد بود و بقیه نیز دارای جلدهای چرمی آسیب دیده و مقوای کوچک‌تر از برگ‌ها بودند.

محمد عباسی یزدی افزود: این پاره جزءهای قرآن کریم پس از اهدا به کتابخانه فاطمی به دست هنرمند توانا حجت الاسلام محمد اسماعیلی مرمت، صحافی و مجلد به جلد چرم مشکی با ترنج و سرترنج ضربی شده است.      

کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) واقع در صحن پیامبر اعظم(ص) با بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب از غنی‌ترین کتابخانه‌های کشور محسوب می‌شود که کتابخانه قفسه‌باز، تالار مرجع، نرم‌افزارهای امانی، اینترنت پژوهشی، مطبوعات روز و ارایه تصویرهای نسخه‌های خطی و کتاب‌های قدیمی از مهم‌ترین خدمات این مرکز علمی ـ فرهنگی است؛ سنگ بنای این کتابخانه در سال ۱۳۳۱ با اهدای ۵۰۰ نسخه کتاب از سوی مرحوم سید ابوالفضل تولیت گذاشته شد.  

استان قم دارای ۲۳ کتابخانه عمومی و تخصصی است. /

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …