یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

همراه داشتن زنجیر چرخ درجاده های کوهستانی البرز الزامی است

سروان مسعود خانجانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: مسافرانی که قصد تردد از محورهای مواصلاتی البرز را دارند توصیه می شود سفرخود را به زمانی دیگر موکول کنند.

وی اضافه کرد: در صورت ضرورت انجام سفر در جاده های البرز ، رانندگان  خودروهای خود را به لوازم ایمنی ، تجهیزات زمستانی، چراغ های مه شکن و زنجیر چرخ مجهز کنند.
خانجانی خاطرنشان کرد : رانندگان با توجه به لغزندگی سطح جاده ها ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از سبقت غیر مجاز و تغییر ناگهانی مسیر جدا خودداری کنند.
استان البرز دارای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد. 
بخشی از راه های این استان کوهستانی و پرتردد است که جاده کرج – چالوس از جمله مسیرگردشگری کشور به شمار می رود. 

مدیر کل هواشناسی البرز نیز پیش تر از سامانه جدید بارشی از عصر امروز دوشنبه دراین استان خبرداد و گفت:  تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از ورود سامانه جدید بارشی از اواخر وقت امروز  دوشنبه تا عصر روز سه‌شنبه در منطقه البرز مرکزی است  که به موجب آن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان رگبار برف و باران و رعد و برق و در دشت البرز مرکزی رگبار ساعتی باران و رعد و برق  خواهیم داشت.

وی بیان داشت: لغزندگی و کاهش میدان دید، اختلال تردد در جاده های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی موقت معابر شهری از پیامد های این سامانه است.

مدیر کل هواشناسی به کوهنوردان توصیه کرد که با توجه به فعالیت سامانه بارشی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری نمایند.

وی خاطرنشان کرد:   به همراه داشتن وسایل ایمنی و گرمایشی حین گذر از ارتفاعات و جاده های کوهستانی برای رانندگان  و مسافران جاده های این استان ضروری است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …