یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

طرح شهید بهنام محمدی گفتمان مطالبه گری را تقویت می کند

مجتبی باستان روز چهارشنبه در افتتاحیه دوره آموزشی طرح شهید بهنام محمدی که دربستر شاد آموزش و پرورش البرز برگزار شد ضمن قدردانی از خدمات فرهنگی و انقلابی خانواده شهیدان فهمیده در جامعه،اظهارداشت: مربیان توانمند برای طرح شهید بهنام محمدی در کشورشناسایی شوند زیرا روح حاکم برآن تربیتی است.

وی خاطرنشان کرد: معلمان در تبیین و تحقق اهداف این طرح نقش کلیدی دارند لذا نیروهای توانمند برای اجرا و محقق شدن اهداف آن شناسایی شوند.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات طرح شهید بهنام محمدی درکشوررا کمبود مربی تشکیل می دهد.

باستان با اشاره به اینکه بسیج دانش آموزی سه سند سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین را مبنای حرکت خود قرار داده است،عنوان کرد: دانش آموزان مدیران آینده انقلاب اسلامی هستند پس باید با انجام کارهای تربیتی آنها را آماده کنیم.

وی تصریح کرد: بسیج دانش آموزی ۶۳ عنوان برنامه دارد که این برنامه ها با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تطبیق داده شده است.

وی با بیان اینکه تمام برنامه های طرح شهید بهنام محمدی درآموزش و پرورش اجرا می شود،اضافه کرد: این طرح سه رکن تربیتی خانواده ، مدرسه و مسجد را به هم متصل می کند.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه مرکزاین اتصال را معلم یا مربی تشکیل می دهد، گفت: در اجرای این طرح به دلیل کمبود معلم می توان از طلاب و دانشجویان مجرب استفاده کرد.

وی یادآورشد: درطرح شهید بهنام محمدی ۲۶ عنوان برنامه تدوین شده است و با تفاهم نامه ای که برای سال تحصیلی جدید با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده در مدارس منتخب اجرا می شود.

باستان تاکید کرد: برای تشکیل محله های اسلامی می بایست به کیفیت طرح های تربیتی همانند طرح شهید بهنام محمدی توجه کرد و گام به گام آن را توسعه داد.

شهید بهنام محمدی دانش‌آموز ۱۳ ساله ای بود که در تمام روزهای مقاومت از ۳۱ شهریور تا ۲۸ مهر ۵۹ در خرمشهر ماند و سرانجام در نبرد با دشمنان بعثی با اصابت ترکش خمپاره، در خیابان آرش خرمشهر از ناحیه قلب دچار جراحت شد و به شهادت رسید.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …