پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

سفیر ایران: تهران و بلگراد از اراده خوبی برای گسترش روابط برخوردار هستند

به گزارش ایرنا، حسن پور روز چهارشنبه در ملاقات با میلوراد ووچلیچ سردبیر روزنامه «نووستی» نشریه پرتیراژ صربستان با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در هر جامعه، گفت: نقش رسانه‌ها در جریان سازی، ذهنیت و فضا سازی کلیدی است.

وی با تاکید بر اهمیت رسانه‌ها در تمامی زمینه‌ها از جمله سیاسی، فرهنگی، ورزشی، علمی و اقتصادی افزود: به همین خاطر توسعه همکاری‌های رسانه‌ای که می‌توانند زمینه ساز روابط و مناسبات باشند در دستور کار ما قرار دارد و ما اهمیت زیادی برای آن قائل هستیم.

حسن پور در ادامه با ارائه توضیحاتی درباره همکاری‌های ورزشی و فرهنگی – هنری بین دو کشور که در حال توسعه و گسترش می‌باشند، گفت: روابط ما در بخش‌های گوناگون به صورت روان در جریان هستند. 

وی همچنین در این نشست اظهار کرد: سران سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان از اراده خوبی برای گسترش روابط دو کشور برخوردار هستند که ریشه در اصول و دیدگاه های مشترک و اشتراک‌های فرهنگی و اخلاقی دارد.

سردبیر روزنامه پر تیراژ نووستی چاپ بلگراد که ریاست باشگاه فوتبال پارتیزان صربستان را نیز عهده دار است در این دیدار ضمن ابراز علاقه برای همکاری با ایران در زمینه رسانه‌ای و ورزشی گفت: ایران از عظمت تاریخی، فرهنگی و تمدنی تاثیر گذار و الهام بخش برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ایران و صربستان دو ملت ریشه دار هستند و عمق تاریخی دارند، افزود: باشگاه ورزشی پارتیزان به عنوان بهترین مدرسه فوتبال جوانان در جهان مطرح است و می‌توانیم در این زمینه همکاری موجود بین دو کشور را توسعه دهیم.

ووچلیچ اظهار کرد: ظرفیت های دو کشور در عرصه‌های مختلف می توانند طیف بزرگی از روابط و تعاملات را تشکیل دهند. برای مثال «آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان به تازگی آمادگی بلگراد برای واردات نفت و گاز از ایران را اعلام کرد.

وی ضمن ابراز علاقه و اعلام آمادگی کامل برای نهادینه کردن و تعمیم همکاری‌ها در زمینه‌های رسانه‌ای و ورزشی تصریح کرد: باشگاه ورزشی پارتیزان از بهترین مدرسه فوتبال جوانان در استاندارد اروپائی برخوردار است.

ووچلیچ که سردبیری یکی از پرتیراژترین روزنامه‌های صربستان را عهده دار است و مدت طولانی در حرفه خبری فعالیت دارد، گفت: شبکه گسترده ما آمادگی پوشش خبری و رسانه‌ای برنامه های شما در تمام صربستان را دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …