یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

سرانه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی البرز افزایش می یابد

سرانه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی البرز افزایش می یابدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: همزمان با دهه فجر سال جاری کتابخانه شهدای گلسار در شهرستان ساوجبلاغ و کتابخانه مرحوم حاج علی قره حسنلو در روستای عرب آباد خسروی در شهرستان چهارباغ افتتاح خواهند شد.

هادی آشتیانی افزود: بهره برداری از کتابخانه عمومی در شهر‌ها و روستا‌ها فرصتی برای حضور اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها را فراهم می‌کند.

آشتیانی توضیح داد: با افتتاح این دو باب کتابخانه در شهر گلسار شهرستان ساوجبلاغ و روستای عرب آباد خسروی شهرستان چهارباغ، سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌های استان به میزان ۴۹۸ متر مربع افزایش پیدا کرده و حوزه خدمت رسانی کتابخانه‌های عمومی گستره بیشتری پیدا خواهد کرد.

او گفت: این دو کتابخانه مجهز به مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، بخش نشریات، بخش کودک و نوجوان و سالن‌های مطالعه خواهران و برادران می‌باشد و در اختیار علاقمندان کتاب و کتاب خوانی قرار خواهند گرفت.

به گفته سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز: کتابخانه عمومی شهدای گلسار اولین کتابخانه عمومی نهادی این شهر است و کتابخانه خیرساز مرحوم حاج علی قره حسنلو نیز به عنوان اولین کتابخانه عمومی این منطقه توسط فرزندان آن مرحوم احداث شده است

با راه‌اندازی این دو کتابخانه، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …