دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

زیرساخت های فرهنگی و هنری استان پاسخگوی نیاز هنرمندان نیست

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،«سعید جابری انصاری» در دیدار با مسوولان  انجمن نمایش استان البرز افزود: ظرفیت های فرهنگی و هنری استان البرز انعکاس خوبی در سطوح مختلف مدیران وزارت ارشاد داشته و همین امر، توقع و انتظارات مسوولان  از هنرمندان این استان را افزایش داده است.

وی با اشاره به درخشش حوزه تئاتر و نمایش البرز اظهار داشت: عرصه تئاتر این استان با پشتوانه فعالیت اساتید پیشکسوت و نیز بهره گیری از جوانان مستعد، توانمند و جویای نامی که در جشنواره های مختلف استانی و منطقه ای و ملی حایز رتبه و جوایز ارزشمندی شده اند این فضا را ایجاد کرده اند تا تئاتر و نمایش البرز از عیار و رتبه خاصی در نگاه مدیران ارشد وزارت ارشاد برخوردار باشد.

جابری انصاری گفت: البته این را نیز باید عنوان کرد که با وجود این میزان ظرفیت و پتانسیلی که امروز در البرز شاهد آن هستیم زیرساختهای هنری موجود به هیچ وجه در شان و پاسخگوی نیازها و استعدادهای آنها نیست.

وی ادامه داد: با پیگیری و مساعدت مسوولان  ارشد در سطوح ملی و استانی تلاش خواهیم کرد تا این نقایص تا حد امکان مرتفع گردد.

وی با اشاره به اینکه  تکمیل مجموعه پردیس تئاتر البرز با قوت و قدرت پیگیری خواهد شد تصریح کرد:  هنرمندان تئاتر و نمایش در ادوار و حوزه های مختلف، تلاش و همت خود را در راه ارتقای سطح فرهنگی و هنری استان و کاهش معضلات و آسیبهای اجتماعی مصروف داشته اند و حتی در دوره شیوع ویروس کرونا، شاهد استمرار فعالیت حرفه ای این عزیزان بودیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: از سوی دیگر شیوع این ویروس منحوس تا معیشت و درآمد هنرمندان بالاخص هنرمندان تئاتر و نمایش با صدمات و کاهش های شدید مالی روبرو شود  که به همین منظور  باید تدابیر مناسب و لازم برای رونق اقتصاد هنر و ارتقای سطح معیشتی و افزایش اقدامات حمایتی درخصوص هنرمندان صورت پذیرد.

جابری انصاری با بیان اینکه  ما با جدیت این موضوع را از مراجع وزارتی و استانی پیگیری خواهیم کرد ادامه داد: البرز سرشار از استعدادهای زیادی در عرصه های هنری است که باید با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم کردن زمینه نقش آفرینی هرچه بیشتر جوانان در عرصه های مختلف، مقدمات لازم را برای شناسایی و آموزش و حمایت از جوانان مستعد و هنرمند، و نقش آفرینی و تاثیرگذاری این قشر مهم در بخش های مختلف استان از شهرستان ها گرفته تا مرکز استان، فراهم خواهیم کرد.

وی افزود: از سوی دیگر هنرمندان ما در عرصه تئاتر و نمایش نیز باید با نگاه ژرف و بینش عمیق خود، ضمن شناسایی معضلات و مشکلات جامعه با استفاده از ابزار و تکنیک هنر نمایش، مسوولیت  اجتماعی خود را در مسیر رفع این معضلات و کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله در حوزه های مبارزه با اعتیاد و کاهش طلاق و تحکیم بنیانهای خانواده و موضوعاتی از قبیل ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حماسه های دوران دفاع مقدس انجام دهند.

جابری انصاری در ادامه با بیان اینگه برای رسیدن به این مهم  تلاش خواهیم کرد تا ضمن تقویت ارتباط و همکاری با دستگاههای مختلف شهری از جمله حوزه هنری و شهرداری ها و آموزش و پرورش هم افزائی و بهره گیری مناسب از ظرفیت ارگانهای و اعتبارات موجود در استان را افزایش داده و با برنامه ریزی قبلی و هدفمند نسبت به سفارش و تولید آثار فاخر با موضوعات مختلف و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، اقدام نمائیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست کاری ما ایجاد ارتباط مستمر با هنرمندان و تقویت ارتقای کمی و کیفی امور مربوط به آنها و تامین حقوق اصحاب فرهنگ و هنر خواهد بود تاکید کرد: از سوی دیگر انتظار می رود تا هنرمندان تئاتری ما نیز با دقت نظر به مسایل اجتماعی و فرهنگی، در راه تحقق منویات و رفع دغدغه های مقام معظم رهبری و اجرای رهنمودهای حضرت آیت اله حسینی همدانی، امام جمعه فرهیخته و دانشمند کرج، اهتمام لازم را داشته باشند و تلاش کنند تا مفاهیم ارزشی-انقلابی و آموزه های اخلاقی و شعائر اسلامی و فرهنگ والای بومی-ایرانی را با بیان هنرمندانه و رعایت ظرافت های هنری به مخاطبان، بالاخص نسل جوان انتقال دهند.

جابری انصاری در ادامه گفت: در این بین اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز نیز از هیچ اقدامی در راه حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی و مذهبی دریغ نخواهند کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …