شنبه , 8 اردیبهشت 1403

زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان البرز نواخته شد

زنگ مهر و مقاومت به صورت نمادین درآیین متمرکز استانی آغازسال تحصیلی  جدید در مدرسه خیرساز زنده یاد حاج حسن کرمی درآموزش و پرورش ناحیه سه کرج با حضور خانواده معظم شهدا، مسوولان استانی به صدا درآمد.

امسال نیزبا توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا همه دانش آموزان البرزدر برنامه های ویژه آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس این استان حضور ندارند و استقبال از مهر تنها با حضور تعدادی از دانش آموزان به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درحال انجام و پخش زنده در بسترشبکه شاد است.

هر ساله شروع سال تحصیلی جدید متقارن با گرامیداشت هفته دفاع مقدس است لذا برنامه های بازگشایی مدارس استان البرز نیز با رویکرد اربعینی و ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت سازماندهی و درحال اجراست.

 امروز دانش آموزان استان البرز بار دیگر با به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و بستن سربندهای یا امام حسین (ع)، یا حضرت زینب (س)، یا حضرت ابوالفضل (ع) در سنگر علم و دانش یاد امام و شهدا بویژه شهدای مقاومت از جمله  سرداردلها، شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می دارند.

امروز دانش‌آموزان استان البرز درآستانه اربعین حسینی با سردادن لبیک یا امام حسین (ع) در کلاس درس معلمان در مدارس و بستر شبکه شاد حاضرمی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز دراین زمینه به خبرنگارایرنا گفت: دانش آموزان و معلمان با نواخته شدن زنگ سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ درمدارس استان راهی کلاس درس شدند.

سالارقاسمی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه سال تحصیلی جدید سلامتی دانش آموزان است،افزود: از اولیای دانش آموزان هم درخواست می کنیم مراقب فرزندانشان دراین شرایط خاص کرونایی باشند.
وی خاطرنشان کرد: نقشه راه ما درآموزش و پرورش درسال تحصیلی جدید براساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب است.

وی تصریح کرد: معلمان البرزدردو بخش آموزش حضوری و غیرحضوری ازتوانمندی لازم برای آموزش دانش آموزان برخوردارهستند به گونه ای که درشبکه تلویزیون اموزش بعد از تهران  بیشترین معلمان ازاین استان هستند.

قاسمی بیان داشت: معلمان استان البرز درشبکه شاد در فرآیند آموزشی فعال هستند و حتی از حوزه ستادی آموزش های مجازی جلوتر وبا برنامه ترعمل کردند.

وی با اشاره به اینکه درآستانه سال تحصیلی جدید همزمان ۳۰ پروژه آموزشی خیری – مشارکتی دراستان  البرز با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش مورد بهره برداری قرارگرفت، اضافه کرد: با نگاه خداپسندانه خیرین و دولتمردان ۹۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان به دانش آموزان ایران کوچک اهدا شد.

وی تصریح کرد: دراول مهرماه نیز همزمان با سراسر کشور، ۴۷هزار و ۵۶۸ دانش آموز کلاس اولی استان البرز با حضور در جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها و همچنین با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی راهی کلاس‌های درس شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: البرز سال تحصیلی گذشته را با همدلی و اعتماد سپری کرد و در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰به دنبال پیشبرد برنامه ها و فعالیت آموزشی و پرورشی دراین استان با نگاه همدلی و خرد جمعی است.

وی با بیان اینکه درسال تحصیلی گذشته دانش آموزان البرزموفق به کسب رتبه های تک رقمی کنکور و اول تا سوم در مسابقات کشوری و جهانی در بخش علمی ،آموزشی، پرورشی، ورزشی ، پژوهشی و فرهنگی شدند اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید نیز دانش آموزان و فرهنگیان این استان تلاش می کنند تا در ردیف برتر استان را در عرصه های مختلف تعلیم و تربیت حفظ کنند.

قاسمی عنوان کرد: برای دانش آموزان البرز در سال تحصیلی جدید ۱۳ هزار و ۱۲۲ کلاس درس در یک هزار و ۳۴۵ کد مدرسه دولتی و یک هزار و ۶۷۳ مدرسه غیر دولتی آماده شده است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …