شنبه , 8 اردیبهشت 1403

خواهرشهیدان فهمیده : حجاب موجب استحکام بنیان خانواده می شود

فرشته فهمیده روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: حجاب مختص فرد و یا جنس خاص نیست بلکه مربوط به همه اقشار جامعه اعم از زن و مرد  است که رعایت آن تاثیرات بسیار مثبتی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سن ازدواج بالا رفته و شاهد مشکلاتی چون افزایش طلاق در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عمده آن، بی حجابی است که باعث سست شدن بنیان خانواده می شود و در خانواده هایی که شاهد حجاب هستیم، بنیان آن خانواده ها استوار و بسیار محکم تر است.

فهمیده  بیان داشت: امروزه در جامعه شاهد هستیم که به دلیل مشکلات موجود، افرادی در توسعه عفاف و حجاب فعالیت می کنند اما در نقطه مقابل نیز بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی عنوان می کنند که حجاب شخصی است اما حجاب مانند دروغ گفتن، غیبت کردن و غیره شخصی نیست و عواقب آن ناهنجاری های زیادی را در جامعه ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر یکی از عوامل مهم بی حجابی، آقایان هستند چون این قشر نسبت به این امر کم توجه هستند در صورتی که آقایان می توانند در امرحجاب برای خود و بانوان که این بانوان شامل همسران، خواهران و غیره می شود نقش موثری داشته باشند.

فهمیده اضافه کرد: با توجه به اینکه ما در کشور خود قانون عفاف و حجاب را داریم، اما این قانون به طور صحیح و درست در جامعه ما اعمال نمی شود لذا مطالبه گری در حوزه حجاب و عفاف در جامعه ضرورت دارد.

وی به نقش مهم حجاب و عفاف در زندگی فردی و اجتماعی افراد پرداخت و عنوان کرد: انتظار می رود با اجرای صحیح حجاب و عفاف، جلوی آسیب های اجتماعی را بگیریم که این امر در نهایت شادی مردم و ارتقاء امنیت اجتماعی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ضامن تحکیم بنیان خانواده و در نهایت افزایش امنیت اجتماعی است.

خواهر شهیدان فهمیده علت افول اخلاق در بسیاری از کشورها را بی‌توجهی به فرهنگ عفاف و حجاب و نبود عفت و حیا دانست و افزود: اگر در جامعه عفاف و حجاب رعایت نشود و مظاهر فساد باشد به دنبال آن آسیب‌های دیگری بوجود می آید که مانع رشد و تعالی جامعه اسلامی خواهد شد.

وی گفت : تبیین نتایج دنیوی و اخروی حجاب و عفاف باید در کنار هم از سوی رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی تبلیغ شود.

فهمیده افزود: رعایت حجاب و عفاف به عنوان میراث گرانبهای اهل‌بیت(ع) یک تکلیف الهی و دینی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد چراکه در سایه حفظ حرمت‌ها و شئونات اسلامی است که دایره گناه روز به روز کوچکتر شده و معنویت و نشاط در جامعه گسترش می‌یابد.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام و جوامع غربی به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جهان اسلام به خصوص جامعه ایران هستند.

 ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …