شنبه , 1 اردیبهشت 1403

دستاوردهای دفاع مقدس در گام دوم انقلاب تقویت شود

سردار علی کرمی روز شنبه درآیین متمرکز بازگشایی مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که درهنرستان شاهد ایثارگران برگزارشد،اظهارداشت: دفاع مقدس ملت ایران قاعده‌ها و راهبردهای دشمنان را شکست داد و شکوه امپراطوری های غرب و شرق را خرد کرد و ملت ایران با روحیه عاشورایی در نابرابرترین جنگ تحمیلی و حماسه های بزرگی خلق کردند.

وی، دفاع مقدس را الگوی ملت ایران برای مقابله با استکبار جهانی  دانست وخاطرنشان کرد: این الگو توانسته دشمنان را به عجز و ناتوانایی برساند و دشمن اکنون در برابر ملت قهرمان ایران با شکست استراتژی مواجه شده است.

وی بیان داشت: ملت ایران با فرهنگ ما می‌توانیم از فراز مشکلات و نقشه‌های دشمنان با موفقیت عبور کردند و تاریخ به ما درس می‌دهد راهکار رفع مشکلات بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است.

سردار کرمی تصریح کرد: در بسیاری ازعرصه‌ها با به کارگیری فرهنگ دفاع مقدس و با تکیه بر روحیه جهادی، تهدیدها و تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: بهترین تکریم از دفاع مقدس به‌کارگیری این تجربه موفق و ارزشمند در همه بخش‌های کشور است و در راستای تحقق این مهم نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.

کرمی تاکید کرد: دفاع مقدس کلاس درسی است که می توان ازآن مطالب مهمی آموخت.

تربیت دینی دانش آموزان
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج هم دراین آیین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان گفت: آفریدگار انسان را به زیوراندیشه و تفکرآراست و او را امانت‌دار این ودیعه الهی قرار داد.

فرزاد شعبانی اظهارداشت: قدرت تفکر و تعقل یکی از برترین نعمت‌هایی است که خداوند سبحان به انسان‌ها بخشیده است و همین ویژگی خاص است که به همراه دیگر امتیازات، انسان را از سایر مخلوقات متمایز و برتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انسان به‌وسیله همین ویژگی خاص به کسب علم می‌پردازد و به‌وسیله کسب علم به شناخت خود، شناخت دنیای پیرامون خود و درنهایت شناخت مبدأ و منشأ جهان خلقت دست پیدا می‌کند،خاطرنشان کرد: بار دیگر فصل روشن مهراز راه رسید و صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو ورق خورد و دروازه‌های آسمانی بینش و دانایی به روی صدها هزار دانش‌پژوه آغوش گشود.

وی بیان داشت: همان‌گونه که فروردین نویدبخش حیات مجدد طبیعت است، مهرماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است.

شعبانی با بیان اینکه اگر فراگیری علم از همان آغاز راه و از دوران دبستان که شالوده بینش و شخصیت افراد در آنجا بنا می‌شود به همراه معنویت، دین‌شناسی و خداشناسی عمیق و مفهومی به کار گرفته شود،اضافه کرد: اگر دانش‌آموزان دبستانی ما از همین امروز که اول مهر و شروع سال تحصیلی جدید است در کنار تعالیم علمی، از تربیت دینی و اسلامی برخوردار شوند،آموزه‌ها و مفاهیم انسان‌ساز اسلامی به همراه مفاهیم علمی در ذهن و روح آن‌ها نهادینه شده و بی‌شک در آینده از جامعه‌ای فارغ از معضلات فرهنگی و سرگشتگی بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم نیز به آسودگی و با درایت ایستادگی خواهیم کرد و به اهداف «سند تحول بنیادین» که همانا حیات طیبه است خواهیم رسید. 

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج یادآورشد: امیدورایم در سال تحصیلی جدید در فضای آموزشی مجازی، با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان، قله‌های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح کرده و با گام‌های مصمم و استوار آغازگر بهار اندیشه و دانایی باشیم.

وی یاد و خاطره فرهنگیان از دست رفته بخاطر شیوع ویروس کرونا را گرامی داشت و فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس را در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» مزین گردیده است را تبریک گفت.
ولایت مداری رمز موفقیت

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج درادامه سخنانش از ولایت مداری بعنوان مهمترین رمز موفقیت رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس یاد کرد وافزود: رزمندگان سپاه اسلام در دوران هشت سال دفاع‌ مقدس با روحیه ولایتمداری، ایمان و اخلاص بر دشمن پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه در دوران طلایی دفاع مقدس، نیروهای نظامی و بسیجیان قهرمان ایران اسلامی با تکیه بر ارزش‌ های الهی و انقلابی به خصوص عمل به توصیه‌های ولایت فقیه به پیروزی رسیدند،خاطرنشان کرد: اهمیت تداوم این روحیه و رویه را برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی نیاز به بصیرت همگان دارد.

شعبانی تصریح کرد: رسیدن به عزت و سعادت و غلبه بر دشمنان بستگی به روحیه ولایتمداری، بصیرت مردم و مسئولان دارد و باید اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت روز  به روز در کشور در بین مردم و جوانان گسترش یابد که در این راستا فرهنگیان مسئولیت مهمی بردوش دارند.
آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ۵۵ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …