جمعه , 31 فروردین 1403

زمین برای واگذاری در البرز به صنعتگران نداریم

به گزارش خبرگزاری آدینه کرج از کرج، رامین ربیعی در جلسه شورای اداری که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به وجود 12 شهرک صنعتی در استان اظهار داشت: در البرز بالغ بر 4 لکه صنعتی با 15 هزار اشتغال و بیش از 500 واحد صنعتی داریم و تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی برای ما در اولویت است.

وی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی استان به ویژه شهرک‌های دولتی ظرفیت خالی و زمین برای واگذاری به واحدهای صنعتی نداریم، تقاضای سرمایه‌گذاری در استان بسیار بالاست اما امکانات و زیرساخت‌ها متناسب نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: وجود 3500 واحد صنعتی که تعدادی از آنها صنایع تبدیلی است در کنار وجود بیش از 150 برند ملی و ظرفیت‌هایی مانند بزرگترین تولیدکننده فروکتوز جمله پتانسیل‌های استان است.

وی ادامه داد: البرز قطب تولید آرد، دارو و یا تامین قطعات خودرویی است و در تمامی این موارد البرز شاخص بوده و رتبه یک یا 2 کشوری را دارد.

وی در بخش دیگری با اشاره به معافیت‌های مالیاتی بخشی از صنایع مستقر در اشتهارد به دلیل لغو مصوبه شعاع 120 کیلومتری از پایتخت افزود: متاسفانه در زمان عدم اجرای آن خیلی از واحدهای صنعتی با مشکلاتی مواجه شدند که هنوز هم درگیر  آن هستند و حتی خیلی از واحدهای صنعتی مشمول معافیت مالیاتی نشده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه البرز در صنعت و سرمایه گذاری در این زمینه رتبه 6 یا 7 کشوری را دارد،گفت : اما رتبه اول پرداخت تسهیلات از آن البرز است و این موضوع تاثیر مهمی در ضریب اشتغال داشته است.

وی ادامه داد: البرز رتبه یک تنظیم بازار کشوری را دارد و در بحث کشف قاچاق کالا هم حائز رتبه نخست در ایران هستیم.

ربیعی عنوان کرد: در سرمایه گذاری البرز رتبه 12 کشوری را دارد و از نظر اشتغال رتبه 5 کشور از آن استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه 1000 طرح در دست اجرا در استان داریم ، گفت: از این تعداد 198 مورد از این طرح ها بیش از 80 تا 100 درصد پیشرفت دارند و انتظار داریم هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: سقف تسهیلات تبصره 18 بالغ بر 600 میلیارد تومان است که ما آن را اعطا و واگذار کرده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: بالغ بر 216 واحد مهم و تاثیر گذار در البرز وجود دارد که جزو صنایع هایتک هستند یا اشتغال زایی بالایی دارند، تاکنون بالغ بر 45 جلسه کارگروه تسهیل با 295 مصوبه داشته ایم که بیش از 84درصد آن اجرایی شده است.

وی در بحث تنظیم بازار در استان عنوان کرد: در این زمینه در بحث سرانه، جمعیت اسمی با جمعیت رسمی فرق دارد، چون فاکتورهایی مانند جمعیت شناوری که به دلیل نزدیکی البرز به پایتخت آخر هفته ها به استان سفر می کنند باید در سهمیه‌های تخصیصی استان مانند مرغ، آرد و دیگر کالاهای اساسی لحاظ شود.

انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …