یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

ویژه برنامه های دفاع مقدس در بستر شاد البرز آغاز شد

فرشته فهمیده روز شنبه درگفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این برنامه ها را انتقال پیام‌های ماندگار دوران دفاع مقدس به دانش آموزان و خانواده ها ذکر کرد وافزود: دفاع مقدس، سرفصل تابناک و همیشه درخشان تاریخ مقاومت ملت مومن ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس همواره بعنوان عالی ترین الگوی شجاعت از جان گذشتگی و پایمردی در راه دین، وطن و آرمان های والای الهی و انقلابی مانا و جاودان خواهد بود.

وی بیان داشت: جوانان، زنان و مردان این آب و خاک که در سایه سار مکتب خونین کربلا و آموزه های آقا اباعبدالله الحسین ( ع ) و گوش به فرمان پیر ویژه بو مراد خود حضرت امام خمینی ( ره ) برای پاسداری از انقلاب و دین الهی جان در کف اخلاص نهادند.

فهمیده با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز و همیشه،نگاهش به آموزه های کربلا و دوران دفاع مقدس است،اضافه کرد: هر قدمی که در این آب و خاک در مسیر عزت، اقتدار و شکوه و اعتلای ایران اسلامی برداشته می شود از سرچشمه های این دو حادثه بزرگ انسان ساز سیراب می شود.

وی تصریح کرد: پاسداری از حرمت خون شهدا و بر زمین نگذاشتن پرچمی که با تقدیم جان آن عزیزان برافراشته شد، امروز یک تکلیف در سنگرهای مختلف خدمت و خدمتگزاری بویژه درتعلیم و تربیت بردوش ماست.

وی یادآورشد: لازم است برای انتقال پیام های ماندگار دوران دفاع مقدس به دانش آموزان از برنامه های فرهنگی تبلیغی و محتواهای فاخر و فضای رسانه ای بویژه فضای مجازی، بهترین استفاده را باید ببریم .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس موجب حفظ و تقویت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شده پس آن را با ترویج دادن، حفظ کنیم.

وی گفت:امسال با توجه به شرایط جامعه به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا، شیوه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مدارس نسبت به سال های گذشته تغییر پیدا می کند اما از اهمیت آن کاسته نمی شود.

فهمیده با بیان اینکه هفته دفاع مقدس را برای دانش آموزان همانند کلاس درس معلم کنیم،عنوان کرد: دانش آموزان با این فرهنگ غنی اسلامی- انقلابی که یادآور حماسه گری ملت ایران در برابر دشمنان است از طریق ویژه برنامه های دفاع مقدس آشنایی پیدا می کنند.

وی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و تاثیرگذار برای دانش آموزان از سوی کانون های فرهنگی و هنری استان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به یاد سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی،پخش سرود، نماهنگ و فیلم، ساخت سنگر و انتشاربخشی از وصیت نامه شهدا ازجمله برنامه های پیش بینی شده ویژه هفته دفاع مقدس درآموزش و پرورش استان البرزاست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: برپایی یادمان شهدا در مدارس و اداره های آموزش و پرورش، گلباران و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در بستر شاد مدارس استان البرز است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …