دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

اولین کارگاه آموزشی «اینترنت اشیا» در البرز فعال می شود

بهزاد غفاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از «اینترنت اشیا» به عنوان مبحث علمی و مهارتی  جدیدی در جهان نام برد که بدون هیچ گونه مزاحمت به صورت هوشمند بین افراد و سیستم های طراحی ارتباط مطلوب برقرار می کند.

وی گفت: با توجه به برنامه های جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای در زمینه اجرای برنامه های  آموزش مهارتهای پیشرفته با دانش بالا در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور، فعال سازی کارگاه آموزشی اینترنت اشیا  می تواند نقش تعیین کننده ای در تحول آموزش های مهارتی استان البرز داشته باشد.

غفاری افزود: در این  زمینه  نشست تخصصی مشترک‌ با معاون و کارشناسان مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری در اداره کل فنی و حرفه ای البرز برگزار شد.

وی ادامه داد: حاصل مذاکرات و  هم اندیشی در این نشست تخصصی با انعقاد تفاهم‌ نامه برای راه اندازی کارگاه «اینترنت اشیا» در استان همراه شد.

غفاری گفت: با ایجاد و بهره گیری از آموزش های اینترنت اشیا ،  هر شخص و گروهی با بهره مندی از علومی که  فراگرفته است می‌تواند از مزایای این نوع اینترنت برخوردار شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز تصریح کرد: کارگاهی را در البرز ایجاد خواهیم کرد که به صورت عملی بحث «اینترنت اشیا»  را عملیاتی شود.

غفاری افزود: در این راستا برخی شهرهای استان را به صورت پایلوت انتخاب می‌کنیم تا کاربرد اینترنت اشیا و برداشت ها و عکس‌العمل مردم در این زمینه را به اشتراک بگذاریم.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز با هشت مرکز آموزش دولتی و ۳۸۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …