پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

رسیدگی به سومین پرونده بزرگ کلاهبرداری در استان

دادگاه رسیدگی به یک پرونده با شکایت ۵۰۰ نفر از مالباختگان به ریاست قاضی «حسین سعیدی» در شعبه ۱۰۴ کیفری ۲ شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد.

سومین پرونده کثیرالشاکی در استان البرز رسیدگی شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رییس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه این دادگاه سومین پرونده کثیرالشاکی در استان البرز و دومین پرونده در ساوجبلاغ است که قبل از پایان سال ۱۴۰۰ در این حوزه قضایی رسیدگی شد به نحوه شکل‌گیری این پرونده کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: یکی از شرکت‌های پیمانکاری در شهر جدید هشتگرد، واحد‌های آپارتمان متعلق به «شرکت عمران هشتگرد» را به حدود ۵۰۰ نفر واگذار کرد که با اخذ مبلغ حدود ۸۸ میلیارد تومان، مرتکب فروش مال غیر شده بود.
«مهدی محمدی» گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرا، کیفرخواست برای ۱۱ نفر از متهمان پرونده صادر و دادگاه رسیدگی به صورت علنی در دادگستری ساوجبلاغ برگزار شد.
وی با بیان اینکه یکی از ابتکارات انجام شده در این پرونده استماع اظهارات شاکیان از طریق سامانه الکترونیکی بود، اضافه کرد: با توجه به تعداد بالای شکات و اینکه برخی از آن‌ها ساکن سایر استان‌ها بودند، ترتیبی اتخاذ شد که تعدادی از آن‌ها به صورت مجازی در جلسه حضور داشته باشند و به صورت برخط و از طریق سامانه‌های الکترونیکی بتوانند جلسه رسیدگی را دنبال کنند و حتی بتوانند با گذاشتن پیام اظهارات خود را مطرح کنند.
رییس دادگستری ساوجبلاغ گفت: این اظهارات به صورت برخط توسط قاضی رسیدگی کننده بررسی و در صورت لزوم از متهم راجع به اظهارات مالباختگان تحقیق می‌شد که این یکی از ابتکاراتی بود که دادگستری استان البرز در رسیدگی به پرونده‌های کثیر الشاکی انجام داد.
محمدی درباره موعد اعلام رای گفت: به زودی و در مهلت مقرر قانونی رای مقتضی پرونده صادر خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …