پنجشنبه , 30 فروردین 1403

شهید فهمیده اسطوره ای برای تمام نسل ها است

سالار قاسمی روز شنبه به مناسبت سالروز شهادت شهید فهمیده و روز دانش آموز در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این شهید نوجوان  با عشق  به همه ارزش های الهی ماندگار شد.

وی خاطرنشان کرد: دهه اول آبان که می رسد به یاد نوجوان ۱۳ ساله ای می افتیم که چگونه هفت منزل سلوک را به ثانیه ای طی کرد و به فقر و فنای لله که نهایت زیستن است نایل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: بصیرت دانش آموز شهید  محمد حسین فهمیده  و عشق الهی  موجب شد تا قهرمانی ملت ایران در جهان ماندگار شود.

قاسمی یادآورشد: شهادت گوهری ناب و اعتقادی قلبی است که سالها است از خلقت آدم تا به امروز در اقشار مختلف مردم و عرصه های مختلف با هر سن و سالی بروز و  ظهور پیدا کرده که این امر  موجب تثبیت آرمانهای نظام اسلامی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش آموز افتخاری عظیم برای ملت ایران هستند که با جهاد خود تاثیری فرامنطقه ای بر روی تمامی ملت ها و انقلاب های جهان گذاشته اند، مدارس ما باید بیشتر به ابعاد زندگانی شهدایی همچون شهید فهمیده بپردازند.

وی نقش مدارس و دانش آموزان را در تدوام و پایداری انقلاب موثر و مهم برشمرد و افزود: سیره و روش زندگی شهدایی همچون شهید فهمیده نه تنها در کتاب های درسی بلکه باید در تمامی ابعاد زندگی دانش آموزان فرهنگ سازی شود.

قاسمی گفت: امروز دانش آموزان در سنگری مهم و حساس علم آموزی هستند و باید در عرصه های مختلف پای نظام و انقلاب خود ایستادگی کنند و بهترین الگو در این راه شهید فهمیده است.

وی تاکید کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا، همچون شهید فهمیده رسالتی سنگین است که باید به آن عمل کنیم.

شهید محمدحسین فهمیده در آبان ماه سال ۱۳۵۹ و در سن ۱۳ سالگی با بستن مواد منفجره به کمر خود زیر تانک دشمن رفت و به شهادت رسید که امام خمینی (ره) او را رهبر نامید.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …