یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

اختصاص ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در البرز

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است و انتظار این است بانک های عامل نسبت به‌ تسریع در پرداخت مابقی این تسهیلات به واجدین شرایط اقدام نمایند.  

وی همچنین به ارایه  تسهیلات کرونا  و حمایت از بنگاه های آسیب دیده از این ناحیه اشاره کرد و گفت:  در این خصوص تا کنون ۲۳۱  میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات در پوشش ۷ هزارو ۸۱۴ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به منظور جذب اعتبارات تخصیصی تا پایان سال، ضروری است بانک های عامل در فرایند بررسی  و پرداخت  تسهیلات مشاغل خانگی تسریع کنند.

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مرتبط با  مشاغل خانگی ضمن پایش طرح ها ،  تسریع در ارایه  لیست  متقاضیان به دبیرخانه کارگروه اشتغال را مورد توجه قرار دهند.

فلاح نژاد با اشاره به استمرار نرخ بیکاری تک رقمی در استان و پایین بودن نسبت به نرخ متوسط کشوری گفت: بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری البرز در پاییز ۱۴۰۰ ، امروز شاهد هستیم که نرخ بیکاری استان از متوسط کشوری که ۸.۹  درصد می باشد کمتر است .

وی افزود: بر اساس آخرین آمار سهم اشتغال در بخش های عمده اقتصادی استان درحوزه های خدمات ۵۳.۸ درصد ، صنعت  ۴۲.۴ درصد و کشاورزی  چهار درصد  است.

وی آخرین آمار تعداد بیمه شدگان  اجباری البرز  در  آبان ماه سال جاری را ۳۲۵ هزارو ۱۹۳ نفر و تعداد  دریافت کنندگان  بیمه بیکاری را  ۱۲ هزارو ۲۶ نفر اعلام کرد.

  فلاح نژاد تاکید کرد: بر اسای آخرین آمار در آبان ماه  سال جاری افزایش  سه و نیم درصدی بیمه شدگان اجباری  نسبت به مدت مشابه سال قبل  را داشته ایم.

وی گفت: امسال همچنین  به طور متوسط  ماهیانه ۵۱۱ نفر به تعداد بیمه شدگان اجباری اضافه شده  و  همچنین کاهش متوسط ماهیانه ۵۱ نفر  از تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری را شاهد بوده ایم .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …