جمعه , 14 اردیبهشت 1403

ایجاد اولین پارک علم و فناوری‌ مهارتی کشور در کرج

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اولین پارک علم و فناوری مهارتی کشور در مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای کرج به صورت پایلوت در کشور ایجاد می‌شود.

ایجاد اولین پارک علم و فناوری‌ مهارتی کشور در کرجبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم و از طرح های اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور آماده سازی جوانان برای مشاغل آینده است که به تبع در مرز‌های تکنولوژی فعالیت می‌کنند.

حسینی‌نیا گفت: برای ایجاد زمینه این کار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همکاری می‌کنیم تا اولین پارک علم و فناوری مهارتی کشور را در استان تاسیس و زمینه‌ای برای همکاری استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی که به تولیدات علمی می‌پردازند، فراهم شود.

آقای حسینی نیا گفت: به این ترتیب این شرکت‌ها می‌توانند به طراحی پیوست مهارتی و استاندارد‌های آموزشی بپردازند و موضوع آموزش نوآورانه به جوانان را دنبال کنند.

او افزود: اولین پارک علم و فناوری مهارتی در مرکز تربیت مربی کرج به صورت پایلوت به شکل ملی و با کارکرد‌های بین المللی در نظر گرفته شده است، ولی برنامه‌ریزی برای راه اندازی پارک علم و فناوری مهارتی برای آموزش‌های مهارتی در دیگر استان‌ها نیز به مرورانجام می‌شود.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور مهارت‌جوی فنی و حرفه‌ای هستند که حدود ۷۵۰ هزار نفر مهارت‌آموز در بخش دولتی و همین تعداد نیز در بخش خصوصی به کسب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …