پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

دوره تخصصی تولید محتوای الکترونیکی آموزگاران در البرز برگزار شد

یونس جاوید نسب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این دوره را بهبود مهارت حرفه ای معلمان ابتدایی با رویکرد توانمندسازی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه دراین دوره تخصصی ۳۲۷ محتوای الکترونیکی کتب درسی تولید شد، خاطرنشان کرد: این دوره با  اولویت ارتقای مهارت های برنامه نویسی، سواد دیجیتالی و سواد پژوهشی معلمان و مدیران در ۱۰ نشست با حضور بیش از ۲۴۰ نفر از مدرسان میانی برگزارشد.

وی بیان داشت: در شرایطی که نظام آموزشی کشور برای ادامه روند آموزش درشرایط اپیدمی کرونا لزوما باید از سامانه آموزش مجازی بهره بگیرد، تولیدمحتوای الکترونیکی به دانش حرفه‌ای و تخصصی نیاز دارد.
جاوید نسب تصریح کرد: آشنایی معلمان با فناوری اطلاعات و مباحث تخصصی آموزش مجازی امری ضروری است تا برنامه های آموزش ابتدایی مستند به سند تحول بنیادین تحقق یابد.

وی یادآورشد: آشنایی معلمان با فناوری اطلاعات و مباحث تخصصی آموزش مجازی بر استمرار و پویایی نظام یادگیری هدفمند مبتنی بر برنامه درسی توسط معلم، تعامل سازنده بین دانش آموز و معلم تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه فضای مجازی عرصه وسیع و تاثیرگذاری است که مدام  درحال گسترش است،اضافه کرد: توجه به توانمند سازی معلمان و بهبود عملکرد حرفه ای آنها در آشنایی بیشتر با تولید محتوای الکترونیکی از جمله مسائلی است که در دوران کرونا باید به آن توجه کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: ایجاد فرصت بازنگری و غنی سازی محتواها با هدف حفظ و برقراری ارتباط موثربین دانش آموز و معلم با بهترین شیوه ها و الگوها و تحقق اهداف فرایند یاددهی – یادگیری نیز ازدیگر مسائل مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی گفت: امروزه فضای مجازی به یک محیط آموزشی تبدیل شده است که باید ازآن برای آموزش به دانش آموزان استفاده کرد.

جاوید نسب ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا معلمان با آموزش درفضای مجازی ثابت کردند که آموزش تعطیل شدنی نیست وکلاس های درس خود را دراین فضا به صورت فعال و کیفی دایرکردند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان با بهره ‌برداری از این محتواهای آموزشی می توانند همانند زمانی که درمدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش درارتباط باشند و درس ها را یاد بگیرند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی ازآن در مدارس ابتدایی تحصیل می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …