جمعه , 21 اردیبهشت 1403

فقر فضای آموزشی در البرز

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: البرز با جمعیت سه میلیون و۲۰۰ هزار نفری یکی از مناطق محروم کشور به لحاظ فضای آموزشی است.

فقر فضای آموزشی در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: در زمان حاضر استان البرز با فقر آموزشی روبروست و برای رسیدن به سرانه میانگین کشوری نیازمند یک میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید است.

حجر گشت افزود: بررسی وضعیت فضا‌های آموزشی، مدارس درحال ساخت و میزان کمبود فضا‌های آموزشی دراین استان نیاز به نگاه ملی دارد.

او گفت: برای افزایش سرانه آموزشی، پرورشی و و ورزشی در البرز همچنان نیاز به کمک ویژه خیرین داریم.

او افزود: برای اینکه استان البرز در یک پروسه پنج ساله بتواند به حداقل میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور برسد، نیازمند ساخت یک هزار و ۶۲۰ کلاس درس جدید است.

حجرگشت گفت: البرز با ۳.۰۸۶ متر مربع سرانه فضای آموزشی دارای کمترین سرانه آموزشی در کشور است.

ا‌و افزود: سرانه فضای آموزشی و ورزش دانش آموزی این استان حتی پایین‌تر از استان سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: زیرساخت‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی البرز متناسب با جمعیت دانش آموزی آن رشد نکرده است به گونه‌ای که با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد؛ جمعیت دانش آموزی این استان به دلیل مهاجرت‌ها روند افزایشی دارد و هر سال شاهد رشد جمعیت دانش آموزی حدود سه درصد در البرز هستیم.

او افزود: کمبود معلم به ویژه در دوره ابتدایی، سرایدار و نیروی خدمتگزار، تجهیزات بهداشتی، ورزشی، کتابخانه ای، نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه مدارس و اداری از دیگر مشکلات حوزه آموزش و پرورش در استان است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …