پنجشنبه , 9 فروردین 1403

آبادی مسجد به حضور نمازگزاران است

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه آبادی مسجد به حضور نمازگزاران است، گفت: یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها برای مهار آسیب‌های اجتماعی مسجد است، شأن نزول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پیوند مساجد با هنر است.

آبادی مسجد به حضور نمازگزاران استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، در آستانه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام‌ کاظم شکری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز و سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به همراه جمعی از مدیران کانون‌های برگزیده فرهنگی هنری مساجد استان با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت امام زین العبادین علیه‌السلام، به اهمیت و کارکرد مسجد پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۱ بنا بر مسجد و رویکرد مسجدی خواهد بود.

او با تأکید بر اینکه جهت مانایی یک جریان و تبدیل آن به فرهنگ باید کار را به هنر گره بزنیم، اظهار داشت: تا کار به هنر گره نخورد اثرگذار و ماندگار نخواهد شد.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه شأن نزول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز پیوند مساجد با هنر است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مساجد جهت اثرگذاری بیشتر باید در قالب‌های هنری به مخاطبان ارائه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نقش مساجد از ابتدای خلقت و بعدازآن در زمان صدر اسلام و سپس پیش، حین و بعد از انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ارکان است.

او با تأکید بر اینکه هر رکن مسجد نمی‌تواند برای مسجد برنامه بریزد بلکه هر رکن تحت برنامه مسجد است، گفت: یکی از وظایف کانون‌های فرهنگی و هنر مساجد این است که در مسجد یک تحرک و فعالیتی ایجاد کنند تا مشارکت‌های مردمی در مسجد افزایش پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید استعدادهای مختلف موجود در مسجد را شناسایی و سپس برای هرکدام طرح و برنامه معین کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مساجد در کشور اغلب با بهترین مواد ساخته می‌شوند اما در بعضی موارد کمک‌ترین کارکرد رادارند، گفت: مسجد صرفاً محلی برای عبادت و نماز جماعت نیست لذا مساجد باید در تمام ساعات روز فعال باشند و امام مسجد موظف است که برای هر ساعت و دقیقه طرح و برنامه داشته باشد.

او با تأکید بر اینکه آبادی مسجد به حضور نمازگزاران است، افزود: مسجدی که برای تمامی سنین و اقشار طرح و برنامه دارد و تعطیلی ندارد و امام مسجد، امامت خود را مهم‌ترین کار می‌داند نمازگزار دارد و آباد است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه مسجد باید همچون دانشگاه محل یادگیری باشد، گفت: مساجد باید به بصیرت افزایی و روشنگری نیز توجه کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسجد تراز انقلاب می‌تواند جوان مؤمن حزب الهی و در تزار انقلاب تربیت کند، افزود: اگر مسجدی تزار شد، محله نیز تراز خواهد شد.

او در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها برای مهار آسیب‌های اجتماعی مسجد است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در خاتمه با تأکید بر اینکه باید به مساجد نگاه تمدنی داشت، افزود: با توجه به بیانیه «گام دوم انقلاب» که مسیر ۴۰ ساله آینده را ترسیم می‌کند حرکت ما به سمت تمدن سازی و تمدن نوین اسلامی است لذا آن نهادی که می‌تواند تمدن سازی کند و انسان تراز تمدن نوین اسلامی را تربیت کند، مسجد است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم شکری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز و سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت و برخی از مدیران کانون‌های برگزیده فرهنگی هنری مساجد استان البرز به بیان دیدگاه و دغدغه‌های خود پرداختند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …