پنجشنبه , 30 فروردین 1403

رییس پلیس آگاهی البرز کارآگاه برتر کشور شد

رییس پلیس آگاهی البرز به مناسبت هفته ناجا صبح امروز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکز البرز اظهار داشت: که  چهار کارآگاه در سطح کشور حایز رتبه برتر شدند که استان البرز نیز یکی از رتبه های برتر معرفی شد.

سرهنگ محمد نادربیگی ضمن ارائه عملکرد و برنامه های پلیس آگاهی در مدت زمان یکسال گذشته (از هفته ناجا ۱۳۹۹ تا کنون) گفت: یکی ازبرنامه های مهم پلیس آگاهی پیگیری طرح صدور شناسنامه امنیتی ساختمان است که کار مطالعاتی آن در حال انجام است .

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح علاوه بر صدور مجوز و پروانه ساخت از سوی ارگان های ذیربط برای بنای یک ساختمان،  نظر پلیس نیز الزامی خواهد شد.

نادربیگی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از هرگونه جرائم و سرقت باید الزاماتی توسط مالکین حین ساخت ساختمان ایجاد شود که درصورت تصویب این طرح اجرایی می شود.

کشف ۱۲۰ باند سرقت منازل

وی یادآور شد که امنیت ساختمان ها برای پیشگیری از سرقت یکی از شاخصه های مهم برای پلیس است که طی یک سال گذشته نیز ۱۲۰ باند سرقت حرفه ای منزل کشف شد. 

سامانه نما محلی برای شناسایی اموال مسروقه 

 رییس پلیس آگاهی البرز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مالباختگان برای شناسایی اموال کشف شده خود از مراجعه حضوری به پلیس آگاهی خودداری و به سامانه اینترنتی نما مراجعه کنند.

وی اظهار داشت :  اکنون مشخصات بیش از یک هزار و ۸۰۰  قلم کالای مسروقه این استان در سامانه نما پلیس آگاهی برای اطلاع مالباختگان به نمایش گذاشته شده است.

«سامانه نما نرم افزاری برای ثبت مشخصات و شماره سریال کالای مسروقه که به وسیله آن مالباختگان می‌توانند به صورت مجازی کالاهای کشف را رصد کنند.»

وی اضافه کرد: همچنین ۱۱۴ درخواست جدید مالباختگان به پلیس آگاهی استان البرز ارجاع شده و اموال ۴۶ مالباخته شناسایی شده است.

نادربیگی افزود: مالباختگان تا پیش از راه اندازی سامانه نما برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی مراجعه می‌کردند که فعالیت این سامانه علاوه بر عدم مراجعه به مقر پلیس، دسترسی سریع به اطلاعات اموال کشف شده را آسان کرده است.

اجرای ۷۰ طرح ضربتی مقابله با سرقت در البرز 

نادبیگی گفت: طی یک سال گذشته تاکنون بیش از ۷۰ طرح عملیاتی برای مقابله با سرقت اغلب برای صنوف مرتبط با سرقت اجرایی شد و واحدهای صنفی متخلف و مظنون شناسایی شدند.

وی افزود: طرح های بازدید از انبارها و خودرو های جمع اوری ضایعات، واحدهای فروش و تعمیرات گوشی تلفن همراه ، تعمیرات خودرو و … اجرا شد.

وی گفت: این واحدهای صنفی ملزم شدند که  هرگونه اطلاعات خرید و فروش اقلام ، نام و کدملی خریدار و فروشنده را در دفترچه هایی که بین آنها توزیع شده ثبت کنند درغیر این صورت تخلف و مظنون شناخته می شوند.

افزایش ۲.۵ درصدی کشفیات سرقت در البرز

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: طی یک سال گذشته مجموع کل جرائم بیش از یک درصد افزایش داشته که نسبت به میانگین کشوری رتبه قابل قبولی داریم و کشفیات جرایم دراین استان ۲.۵ درصد افزایش یافته است .

نادربیگی بیان داشت: بیشترین فراوانی جرائم دراستان البرز ، سرقت های خرد، سرقت منزل، سرقت به عنف و  سرقت گوشی تلفن همراه است.

وی افزود: زمان وقوع سرقت تغییر کرده و بیشتر بین ساعت پنج بعدازظهر تا ۹ شب رخ می دهد که سارقان با سو استفاده از شلوغی مکان ها اقدام به سرقت کرده که می طلبد شهروندان نسبت به ایمن کردن محل سکونت خود با جدیت اقدام کنند.

وی تاکید کرد که بخش اعظمی از وقوع سرقت ها به دلیل سهل انکاری ساکنان منازل است که از هیچ گونه دستگاه های هشداری و پیشگیری استفاده نمی کنند که باید دوربین ، دزدگیر و حفاظ های ایمن در ورودی های منازل خود نصب کنند.

تشدید کنترل سارقان سابقه دار در البرز 

رییس پلیس آگاهی البرز همچنین از طرح تشدید کنترل سارقان سابقه دار در مناطق مختلف این استان خبر داد.

نادربیگی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۴۰ سارق سابقه دار تحت کنترل پلیس بوده و به طور مداوم به پلیس فراخوانده می شوند.

سارقانی که مدت حبس آنها به پایان رسیده و یا به مرخصی می روند به صورت ویژه کنترل می شوند. 

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه پیشگیری از جرم، اقدامات موثری در پلیس البرز انجام شده که در این زمینه بر مجرمان حرفه ای با هدف کنترل آنها تمرکز شده است.

دستگیری ۶ باند کلاهبرداری هرمی 

نادربیگی همچنین از دستگیری ۶ باند بزرگ شرکت های هرمی در سال جاری در استان البرز خبرداد.

وی افزود: این باند ها در قالب تیم های 12 تا 19 نفره شرکت کرده و لقدام به کلاهبرداری کردند.

رییس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد که مردم قبل از اینکه گرفتار این کلاهبرداران شوند تحقیقات لازم از نحوه فعالیت و هدف آن ها داشته باشند. 

نادربیگی  از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه جرم مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …