چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

خط تولید ماده شیرین کننده آب شور در البرز راه اندازی می شود

 زهرا سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:”محصول TMC”  یک ماده شیرین کننده آب است که توسط شرکت دانش بنیان حافظ وارش تولید و روانه بازار می شود.
وی با اشاره به اینکه این محصول مهم با هدف صادرات دنبال می شود گفت: با حمایت دستگاه های مختلف از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری البرز به زودی خط تولید این محصول در پارک نیز راه اندازی می شود. 
مدیرعامل شرکت حافظ وارش البرز با اشاره به اینکه ۴۰ نیروی دانش آموخته و متخصص در این شرکت فعالیت دارند گفت: مهمترین مشکلات ما در زمینه تولید، تامین تسهیلات و حمایت های لازم است  و می خواهیم از حمایت های صندوق صندوق برای راه اندازی و توسعه خطوط تولیدی و همچنین تولید دیگر محصولات خود استفاده کنیم.
وی افزود: شرکت دانش بنیان حافظ وارش مستقر در پارک علم و فناوری البرز موفق شد یکی از پیش ماده های اصلی تهیه لایه سوم از جنس پلی آمید غشای تصفیه آب به روش اسمز معکوس را تولید و روانه بازار کند که کاربرد این محصول تصفیه و شیرین سازی آب است.
وی ادامه داد: شرکت حافظ وارش از سال ۱۳۹۵پس از یک دوره حدودا یکساله مطالعاتی و تحقیقاتی در شاخه علوم پایه و مواد شیمیایی با هدف شناسایی محصولات دانش بنیان موفق به تولید در مقیاس پایلوت آزمایشگاهی و اخذ تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان حافظ وارش با اعلام این خبر گفت: نام این محصول “تری مزوییل کلراید” است؛ این محصول با نام مخفف (TMC)یکی از پیش ماده های اصلی تهیه لایه سوم از جنس پلی آمید غشای تصفیه آب به روش اسمز معکوس است که در اثر واکنش با پیش ماده دیگر بر روی سایر لایه ها سنتز می گردد وکاربرد آن تصفیه و شیرین سازی آب می باشد. 
سلطانی افزود: این محصول توسط شرکت حافظ وارش در داخل کشور سنتز شده و ضمن برخورداری از دانش فنی بالا آنالیزهای تایید کننده ساختار و درجه خلوص را دارا می باشد. حافظ وارش محصول TMCرا از همان ابتدای امر با هدف فروش صادراتی در پروسه تولید قرار داده است و مقاصد صادراتی غالباً کشورهای آسیای شرقی و حوزه خلیج فارس می باشد.
وی به تولیدات دیگر این شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: شرکت دانش بنیان حافظ وارش مستقر در پارک علم و فناوری البرز همچنین در ماه های گذشته موفق شد به دانش فنی گلایکولیک اسید و گلی اگزیلیک اسید و همچنین “آنزیم لیپاز” آنزیم‌ محلول در آب مورد استفاده در متابولیسم تری‌گلیسریدها دست یابد؛ این محصول در صنایع نساجی برای رنگرزی پارچه کاربرد دارد. “گلی اگزالیک اسید” به عنوان ماده خنثی کننده در محصولات مراقبت از پوست و همچنین در تولید کودهای شیمیایی کاربرد دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …