چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

دوره آموزش همگانی زیست محیطی در البرز آغاز شد

فردین حکیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور سیاستگذاری جدید و تاکید بر آموزش مباحث زیست محیطی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان و واحدهای تابعه و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و آموزش گروه های هدف « جوامع محلی » کارگاه آموزش زیست محیطی آموزش رفع تعارضات میان گوشتخواران بزرگ جثه «خرس قهوه ای» و جوامع محلی با همکاری جهاد دانشگاهی استان البرز آغاز شد. 
وی اظهار داشت: این کارگاه پنج روزه به منظور نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست در بین اقشار مختلف جامعه طبق هماهنگی با جوامع محلی منطقه طالقان، با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا منطقه حفاظت شده البرز مرکزی ( آسارا ) و منطقه شکار ممنوع طالقان و فرمانداری طالقان از امروز ۱۵ تیرماه آغاز و به مدت پنج روز تا روز ۱۹ تیرماه جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز ادامه داد: در این کارگاه آموزشی مسایل زیست محیطی همچون لزوم حفظ تنوع زیستی و حفاظت از گونه های جانوری و همچنین تعارض حیات وحش از جمله خرس قهوه ای با جوامع محلی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و بر لزوم مشارکت تمام اقشار مردم و دوستداران محیط زیست در حفظ محیط زیست تاکید می شود.
حکیمی بیان داشت: عرصه های طبیعی استان البرز زیستگاه و مأمن بسیاری از گونه های حیات وحش از قبیل پلنگ، روباه، شغال، انواع پرندگان، انواع پستانداران، خزندگان و… می باشد که تخریب زیستگاه، خشکسالی و کمبود غذا و …زمینه های ایجاد تعارض بین انسان و حیات وحش را فراهم می کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در پایان از مردم استان بویژه جوامع محلی که در نزدیکی زیستگاههای طبیعی این گونه نادر و حمایت شده زندگی می کنند خواست تا از تردد و رفت و آمد غیر ضروری در ارتفاعات و مناطق جنگلی استان که زیستگاه این گونه است خودداری کنند.

استان البرز دارای ۲ منطقه شکار ممنوع طالقان به وسعت ۷۵ هزار هکتار و حفاظت شده البرز جنوبی به مساحت ۶۴هزار هکتار می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …