پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

درخواست استاندار خوزستان برای تشکیل کارگروه ملی گرد و غبار

به گزارش ایرنا، صادق خلیلیان شامگاه دوشنبه در کارگروه گرد و غبار خوزستان با حضور معاون اجرایی رییس جمهور در سالن جلسات استانداری، اظهار داشت: ریزگردهای خوزستان دارای دو منشاء داخلی و خارجی است که در زمینه کانون‌های داخلی می‌توانیم اقداماتی برغم محدودیت منابع انجام دهیم و از شدت آن بکاهیم.

وی با اشاره به مشکلات کانون‌های خارجی گرد و غبار افزود: پدیده گرد و غباری که از هفته گذشته با آن مواجه هستیم ناشی از منشاءهای خارجی ریزگرد است که برای حل این مشکل باید دستگاه‌های ذیربط با کشورهای همسایه مذاکراتی داشته باشند.

خلیلیان خواستار تشکیل کارگروه ملی گرد و غبار شد و گفت: با تشکیل یک دبیرخانه برای پیگیری مذاکرات با کشورهای همسایه می‌توانیم با انجام مذاکراتی از ورود این پدیده به کشور جلوگیری کنیم.

وی همچنین درباره مصوبات دولت برای خوزستان، اظهار داشت: بر اساس این مصوبات دولت حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به خوزستان برای سال ۱۴۰۰ اختصاص داده است.

خلیلیان این مصوبات را در زمینه توسعه راه‌ها، اصلاح شبکه فاضلاب، کنترل رواناب‌ها و تامین آب شرب عنوان کرد و افزود: طرح آبرسانی غدیر برای تامین آب ۲.۵ میلیون نفر جمعیت شهری و روستایی خوزستان در حال اجراست که در تابستان میزان آب تولیدی به ۲برابر افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی منازل زلزله‌زدگان اندیکا، گفت: خرداد ماه پایان اقدامات تعیین شده و اتمام بازسازی اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، رییس جمهوری به مرتضوی معاون اجرایی خود برای پیگیری وضعیت ریزگردها در سفر به خوزستان دستور ویژه صادر کرده بود.

مرتضوی در سفر دو روزه خود به خوزستان، تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (آبرسانی به ۱۹ روستای شهرستان اهواز) را افتتاح کرد.

وی همچنین از خط دوم راه آهن اهواز – اندیمشک، کمربند غربی اهواز، ایستگاه چمران طرح آبرسانی غدیر و بیمارستان گلستان اهواز دیدن کرد.

این نشست در پی گرد و غبار شدید که از جمعه گذشته تاکنون سراسر خوزستان و برخی استان‌های کشور را فراگرفته است برگزار شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …