شنبه , 8 اردیبهشت 1403

دومین متمم بودجه امسال شهرداری اراک با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال مصوب شد

سید وحید میرنظامی شامگاه دوشنبه در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: دومین متمم بودجه امسال شهرداری این کلانشهر نسبت به متمم نخست سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال افزایش دارد.

وی ادامه داد: مجوز امور خدمات عمومی کشتارگاه شهرداری اراک پس از بررسی به مدت ۶ ماه به صورت حجمی و با میزان پنج درصد سود به سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی واگذار شد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: مقرر شد شهرداری پیشنهاد لازم و قانونی خود را در رابطه با واگذاری کشتارگاه صنعتی به بخش خصوصی و سرمایه گذار حداکثر به مدت یک ماه تهیه و به شورای اسلامی شهر ارسال کند.

میرنظامی اظهار داشت: مجوز امور خدمات نگهداری رایانه‌های مجموعه شهرداری ( به صورت حجمی ) با میزان برآورد پیوستی ( حجم کار ) و ۵ درصد سود به مدت ۶ ماه با رعایت بخشنامه بودجه در خصوص افزایش قیمت سنواتی، به سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی واگذار شد.

وی بیان کرد: مجوز به کارگیری ۱۱۶ نیروی حجمی به عنوان راننده اتوبوس و خدمات جانبی آن به منظور استفاده بهینه از ۴۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده، صادر و مقرر شد در راستای اخذ مجوز از سازمان شهرداری‌ها برای تامین نیروهای قراردادی اقدامات قانونی انجام و نتیجه آن به شورای شهر ارسال شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: مالکانی که نسبت به انجام تمام مراحل عوارض و بهای خدمات صدور پروانه ساختمانی خود تا ۲۸ اسفندماه اقدام کنند، شهرداری باید تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال آینده، تعرفه امسال را برای این افراد اعمال کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: در دومین متمم بودجه سال جاری شهرداری اراک،  در حوزه عمرانی(تملک دارائی سرمایه ای) به میزان ۲ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال معادل ۳۶ و هفت دهم درصد افزایش دارد که مهمترین آن شامل ایجاد ساختمان مناطق شهرداری با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال است.

سید رضا قریشی افزود: ایجاد ساختمان مدیریت بحران با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ، ساخت سالن‌های نمایش با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، اجرای طرح جدید مجتمع کوی امام علی(ع) با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ، تکمیل، تجهیز و بازسازی ایستگاه های آتش نشانی بر اساس مصوبه شورا با اعتبار پنج میلیارد ریال و اعتبارات مربوط به ساخت و تکمیل طرحهای عمرانی (تقاطع های غیرهمسطح ) با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های عمرانی شهرداری اراک است.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی(تملک دارائی سرمایه‌ای) خرید ماشین آلات و تجهیزات عمرانی به مبلغ یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت که این میزان افزایش شامل خرید اتوبوس و میدل باس به مبلغ یک‌هزارمیلیارد ریال و خرید ماشین آلات عمرانی، آتش نشانی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک تاکید کرد:  تملک دارائی مالی در دومین متمم بودجه سال جاری شهرداری اراک نیز ۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …