شنبه , 1 اردیبهشت 1403

دانش آموزان مدارس سمپاد البرز حائز رتبه کشوری شدند

رضا شکیبا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه معنوی  به منظور ترویج انس با قرآن، توسعه فرهنگ و سواد قرآنی متناسب با شرایط سنی دانش‌آموزان،  تابستان امسال  فراخوان شد.

وی بیان داشت : نتایج  مسابقات بیست و ششمین کنگره سراسری قرآن کریم و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی به تازگی  اعلام شد که  در بخش  مفاهیم و محور تهیه پادکست عسل روستایی با رتبه ممتاز از مدرسه فرزانگان ۲ کرج ، ستاره سام دلیری دانش آموز پایه هشتم فرزانگان سه کرج با کسب رتبه عالی ، سارا احمدزاده پایه دهم از فرزانگان چهار کرج با رتبه ممتاز، ملورین سقازاده از فرزانگان سه کرج و ایلین صبور مقدم از فرزانگان  چهار کرج  حایز رتبه شایسته تقدیر شد.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز عنوان کرد: در بخش تصویر سازی نیز مهدیس سادات زینتی یزدی، کیمیا عسگری و فاطمه بنایی از دانش آموزان پایه هشتم فرزانگان یک کرج  توانستند رتبه عالی را دراین رقابت کشوری به خود اختصاص دهند.

وی افزود: نیلوفر پیشگاه پور دانش آموز پایه هفتم از فرزانگان پنج ساوجبلاغ و  فاطمه صیقلی دانش آموز پایه دهم از فرزانگان سه کرج  توانستند رتبه عالی را در تهیه کلیپ کسب کنند.

شکیبا ادامه داد: در بخش داوری محتوایی مفاهیم نیز ستاره سام دلیری دانش آموز پایه هشتم  و ملورین سقازاده دانش آموز پایه دهم از فرزانگان سه کرج  و سارا احمد زاده  دانش آموز پایه دهم از فرزانگان  چهار کرج  توانستند رتبه برتر را از آن خود کنند.

وی درادامه به منتخبین هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی سمپاد پرداخت و گفت: فاطمه داسدار دانش آموز پایه هشتم از فرزانگان ۲ کرج ، مهدیس زینتی دانش آموز پایه هشتم کرج ، دریا تکلو و عطرین مرادی از دانش آموزان پایه نهم  فرزانگان یک کرج  موفق به کسب رتبه برتر کشوری در ساخت فیلم کوتاه شدند.

وی بیان داشت: مبینا یوسفی دانش آموز پایه نهم از فرزانگان چهار کرج  و مهدیه زینی، مریم جعفری و دنیز خورد وستان از دانش آموزان پایه هشتم فرزانگان ۲ هم توانستند در ساخت فیلم به رتبه برتر کشوری دست یابند.

 رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز با اشاره به اینکه تکریم و پاسداشت دانش آموزان قاری و حافظ قرآن کریم، اهمیت دادن به تعمیق مفاهیم ارزشمند قرآنی، ارتقای کیفیت آموزش مفاهیم، معارف، تربیت دینی و قرآنی و همچنین اعتلای هویت اسلامی از اهداف برگزای این کنگره قرآنی است،  خاطرنشان کرد: برگزاری این برنامه در ارتقای مهارت و  توانایی خواندن صحیح و روان قرآن کریم، ترجمه و حفظ سوره‌های منتخب، آشنایی با پیام‌های قرآنی نقش مهمی دارد.

وی  بسترسازی مناسب  برای  انس بیشتر دانش آموزان و افزایش علاقه مندی به قرآن کریم و نیز توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر و فهم و بهره گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی و بهره‌مندی از معارف قرانی جهت اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانش آموزان و تقویت و توسعه فضای محافل معنوی و قرآنی در بین آنها را از دیگر اهداف این کنگره قرآنی ذکر کرد.

شکیبا با بیان اینکه بیست و ششمین کنگره سراسری قرآن کریم در محورهای حفظ، قرائت و مفاهیم برگزارشد،یادآور شد: دانش آموزان در محور مفاهیم آثار خود را در قالب پادکست، تصویرسازی، اینفوگرافی و کلیپ تهیه کردند.

وی تصریح کرد: تمام آثار از طریق شبکه آموزشی شاد دریافت و مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

استان البرز ۱۹ مدرسه استعدادهای درخشان دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …