چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

نشست احیای هویت فرهنگی کرج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، رییس حوزه هنری استان البرز  در نشست احیای هویت فرهنگی شهر کرج گفت:یکی از اولویت های ما ساخت مکان های فرهنگی و هنری است زیرا شهر به  سینما، سالن نمایش، کتابخانه، نگارخانه و سایر زیرساخت‌های فرهنگی نیاز دارد.
محمد مهرابی افزود: ظرفیت ساخت سینما و پردیس سینمایی به شکل تخصصی در بهمن سبز که زیر مجموعه حوزه هنری است وجود دارد و با این ویژگی می‌توانیم مزیتی خوبی را برای شهر و شهروندان ایجاد کنیم که تحقق این امر، نیازمند همکاری و تعامل مسئولین به خصوص شهرداری است.
مهرابی ضمن گلایه از بی توجهی ها و فرسایشی شدن پروسه برخی امور فرهنگی در شهر اظهار داشت: در این ۱۰ سال که ما پیگیر ساخت تعیین تکلیف سینما هجرت و پردیس سینمایی هستیم، در سایر استان‌ها حدود ۱۰۰سالن سینمایی توسط شرکت بهمن سبز ساخته شده است؛ چرا استان ما نباید از این فرصت بهره مطلوب را ببرد؟
وی با اشاره به تغییر مدیریت ها و سلایق مطرح کرد: ما از سال ۹۰ پیگیر این موضوع هستیم اما برخی دوستان در شورای شهر کنونی می گویند می خواهیم حس نوستالژیک این سینما دوباره احیا شود.
رییس حوزه هنری استان البرز ادامه داد: اینکه بافت قدیمی کرج حفظ شود بد نیست اما آیا به این موضوع فکر شده که سرانه سینما و اماکن فرهنگی هنری به نسبت جمعیت کرج چقدراست؟ چرا دوستان نیاز به سینما و سالن تئاتر را احساس نمی کنند؟
منصور وحیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز در این نشست ضمن ابراز تاسف از عدم بررسی ها و تصمیمات غیر کارشناسانه در برخی امور فرهنگی  گفت: در شورای شهر سلایق گوناگونی وجود دارد و  در دوره های مختلف تصمیمات متفوتی نسبت به مسائل فرهنگی اتخاذ شده است.
وی افزود: به هرحال این اختلاف سلیقه ها همیشه همه جا هست و این مساله به دلیل وجود سلیقه های گوناگون تاکنون به نتیجه نرسیده اما امروز زمان آن رسیده که این امر محقق شود. توصیه بنده این است  که اینجا را به یک مرکز تجاری تبدیل کنند و در کنار پارک ایران کوچک یک پردیس سینمایی ساخته شود. 

تمرکز شورای ششم بر مسایل فرهنگی

عمار ایزدیار، منتخب مردم کرج در ششمین دوره شورای شهر نیز ضمن ترسیم بافت و تراکم جمعیتی  کرج و نیازسنجی مردم نسبت به اماکن  گردشگری و نیاز مبرم به اماکن فرهنگی و هنری در شهر توضیح داد: می توان در ضلع شمالی و ورودی خیابان تهران یک پهنه گردشگری ایجاد کرد.
وی عنوان کرد: ما ناگزیر هستیم که خیابان تهران  را تعریض کنیم ضمن اینکه حفظ کردن بافت نوستالژیک سینما با فیلم از کرخه تا راین و بادیگارد و آژانس شیشه ای امکان پذیر نیست؛ پس این یک تناقض است.
منتخب مردم کرج در ششمین دوره شورای شهر با اشاره به تغییر فضای فرهنگی و ذائقه مردم بیان داشت: نمی توان استقبال مخاطب و فروش در سینما ساویز و سینما پرشین را با اینجا (سینما هجرت) مقایسه کرد زیرا پهنه گردشگری فرهنگی و هنری شهر ما بلوار ماهان است.
ایزدیار افزود: همه فضاهای مناسب شهری در یک موقعیت مرکزی تری  نسبت به دیگر مناطق کرج در بلوار ماهان  قرار گرفته اند و زمانی که خانواده ای به آن منطقه می آید؛ می تواند از مکان های فرهنگی متعددی استفاده کند.
وی برای حمایت از پروژه ساخت پردیس سینمای توسط حوزه هنری البرز اعلام آمادگی کرد و گفت: دوستانی که در شورای ششم مورد اعتماد مردم قرار گرفته اند، بیشتر چهارچوب ذهنی شان به سمت مسائل فرهنگی است، به عبارتی نگاه ما این است که  اولویت ها را از مستحدثات مانند تقاطع غیر همسطح و ابنیه و از این دست به سمت بحث های فرهنگی اجتماعی سوق دهیم و حال مردم را خوب کنیم.
ایزدیار با اشاره به اولویت قرار دادن اقشار ضعیف و کم درآمد عنوان کرد: حتی می توانیم روی بلیط سینما یارانه دهیم تا مردم از همه سطوح بتوانند فیلم خوب ببینند که این امر با همکاری نهادهایی مانند حوزه هنری و سازمان تبلیغات محقق می شود و البته خواهش من این است که فیلم هایی با رویکرد انقلاب اسلامی اکران شود. 
حوزه هنری استان البرز از سال۹۰ به دنبال تعیین تکلیف سینما هجرت و ساخت پردیس یا فرهنگسرای فرهنگی و هنری است که تاکنون به دلیل تغییر مدیریت ها و سلایق مدیران شهری این امر میسر نشده است.
نشست هویت بخشی شهر کرج به همت حوزه هنری استان البرز قریب به یک سال است که هر هفته با حضور متولیان فرهنگی کلانشهر کرج برگزار می شود.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …