پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

خیران مدرسه ساز البرز نباید معطل تامین زمین بمانند

سالار قاسمی عصر دوشنبه دربیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان البرز که همزمان با جشنواره خیرین کشوری درسالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: خیرین زینت بخش زمین و آسمان هستند و مثل ستارگان می درخشند و باید قدردان همت والای آنان در امر مقدس مدرسه سازی  باشیم.

وی  بیان داشت: البرز قطب صنعتی، فناوری، فنی، علمی و تولیدی کشور و  خاورمیانه محسوب می شود و حتی بخش خصوصی آن در عرصه بین المللی مطرح است که تا کنون نتوانسته ایم از این ظرفیت بالا در بخش مدرسه سازی استفاده کنیم و آنها را پای کار بیاوریم.

قاسمی  با بیان اینکه آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه به کمک مجموعه شهرداری ها و شوراهای اسلامی در استان البرز نیاز دارد، اضافه کرد: خیر مدرسه ساز در البرز نباید برای ساخت مدرسه منتظر زمین باشد.

وی تصریح کرد: شهرداران و شوراهای اسلامی البرز برای توسعه زیرساخت های آموزشی در این استان و همراهی خیرین که هدفی جزساخت کلاس های درس ندارند، پای کاربیایند و انگیزه لازم را برای خیرین نیک اندیش در این راه معنوی بوجود آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: آموزش و پرورش البرز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با پنج درصد عوارض شهرداری ها ۱۷ میلیارد تومان درآمدهای مازاد داشته که این میزان در شرایط کرونایی به ۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: البرز  از نظر سرانه فضای آموزشی در ردیف آخر کشور قرار دارد و سرانه فضای آموزشی این استان ۳.۲۸ متر مربع  است.

قاسمی به ایثار خیرین مدرسه ساز و معلمان در البرز پرداخت و افزود: یک هزار کلاس درس ۴۰ نفره  و ۵۵ نفره در کرج وجود دارد و باید مجسمه خیرین و معلمین درمیادین استان نصب شود که دراین شرایط سخت خدمت می کنند.

وی به کسب رتبه اول کشوری استان البرز در ۲ سال متوالی در تمام شاخص های حوزه وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش البرزبه رغم همه کمبودها و مشکلات به این توفیقات دست می یابد.

وی تاکید کرد: مدارس البرز نیازمند هوشمندسازی است و حتی اگر کرونا جمع شود بازهم باید برای هوشمند سازی مدارس اقدام کنیم و ضرورت دارد همه دستگاه های حاکمیتی در کنارآموزش و پرورش باشند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …