جمعه , 10 فروردین 1403

خیرین مدرسه ساز به ارتقای کیفیت آموزشی کمک می کنند

نورمحمد فردی عصر دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان البرز که همزمان با جشنواره خیرین کشوری در سالن شهدای دولت استانداری برگزارشد، اظهارداشت: همه کشورها به آموزش و پرورش اهمیت می دهند چون توسعه کشور به این مجموعه مهم وابسته است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه بدون پیوست فرهنگی امکان ندارد لذا برای توسعه کشور باید به آموزش و پرورش اهمیت داد و درآن سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه خیرین در ساخت مدارس استان البرزنقش مهمی دارند،اضافه کرد: اگر خیرین نبودند دولت نمی توانست به تنهایی دراه مدرسه سازی حرکت کند.

فردی تعهد و احساس مسوولیت خیرین را ستودنی خواند وعنوان کرد: از سال ۹۰ تا کنون به کمک خیرین ۴۳۰ مدرسه دراستان البرز ساخته شده است که دست تک تک آنها را می بوسم.

وی تصریح کرد: ۲۵ درصد بودجه کشور به آموزش و پرورش اختصاص می باید چون بزرگترین عضو خانواده دولت است اما به دلیل جمعیت بالای دانش آموزی و فرهنگیان و نیازهای آن این خانواده پرجمعیت نیست.

وی توجه و کمک به آموزش و پرورش البرز را ضروی دانست و افزود: یک سوم کارمندان دولت در البرز که شامل ۲۳ هزار نفر می شود در آموزش و پرورش کارمی کنند و ۵۰۰ هزار دانش آموز نیز در مدارس استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۸۰۰ نفر آنان اتباع  خارجی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارالبرز ادامه داد: زیرساخت های استان با توجه به اینکه ۱۱ سال ازاستان شدن آن می گذرد،متناسب با جمعیت آن رشد نکرده است به گونه ای که امکانات موجود آن جوابگو نیست و همخوانی ندارد.

وی افزود: دربخش درمان نیز همانند آموزش و پرورش که با مشکل فضای آموزشی مواجه است با کمبود روبرو هستیم.

فردی به وجود سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی درالبرز اشاره کرد و گفت: اکنون تعدادی بیمارستان دولتی و خصوصی درحال ساخت داریم.

وی یادآورشد: از زمان روی کارآمدن دولت انقلابی کارهای ارزشمندی در حوزه کرونا انجام شده است و در البرز طی ۲۴ ساعت گذشته یک فوتی داشته ایم و در زمان حاضر ۳۵ مرکز تجمیع واکسیناسیون با ۳۰۰ لاین  با امکانات کامل در استان داریم.

وی معیشت و کنترل کرونا را اولویت رییس جمهوری ذکر کرد وعنوان کرد: باید برای رفع و کاهش مشکلات دست به دست هم دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز تاکید کرد: همه باید به آموزش و پرورش برای حل مشکلاتش کمک کنیم.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …