سه شنبه , 1 خرداد 1403

جلب کمک‌های خیرخواهانه برای روند درمانی بیماران خاص تقویت شود

جعفر مردانی روز شنبه در نشست کمیته بیماران خاص این استان اظهار داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ، مبنی بر اینکه باید از آلام  بیماران کاسته شود، از همین رو با توجه به وضعیت درمان و مشکلات معیشتی بیماران خاص ،می‌طلبد تا همه دستگاه ها و خیرین سلامت گام‌های اساسی برای تسهیل در روند درمانی این بیماران بردارند.

وی به نقش مهم انجمن بیماری‌های بیماران خاص نیز اشاره کرد و افزود: اگر انجمن‌های بیماران خاص نبودند گرفتاری بیماران چند برابر شرایط فعلی بود و همه مشکلات آنها بدون واسطه متوجه بیمارستان‌های استان می‌شد.

مردانی تصریح کرد: انتظار می‌رود کمیته امداد امام خمینی، (ره)هلال احمر، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاه‌های حمایتی در رفع مشکلات بیماران خاص هم‌افزایی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت آموزش در راستای افزایش سلامت مردم جامعه تاکید کرد و گفت: با افزایش آگاهی مردم و کاهش بیماری‌ها هزینه‌های تحمیل شده بر نظام سلامت کاهش می‌یابد از همین رو ضروری است تا در این خصوص هم‌اندیشی و راهکارهای موثری تدوین و اجرا شود.

مردانی با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی از ابتدای دی ماه امسال، اطلاع رسانی در این خصوص این برنامه را خواستار شد و گفت: اطلاع‌رسانی در این رابطه مهم است چرا که سازمان‌های بیمه‌گر هزینه‌ای بابت نسخه‌های کاغذی پرداخت نمی‌کنند.

مردانی خاطر نشان کرد: لزوم آموزش و فرهنگ سازی جهت مدیریت مصرف دارو، برگزاری کلاس های توجیهی و مشاوره برای بیماران هموفیلی و ایجاد سیاست‌های تشویقی برای پذیرش بیماران هموفیلی، روش های کاهش هزینه های درمانی و کمک به درمان و توانمندسازی مبتلایان بیماران خاص از جمله تالاسمی از دیگر موارد ضروری در خصوص بیماران خاص است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۲ هزار بیمار سرطانی و ۵۰۰ بیمار هموفیلی دارد.

پیشنهاد ما به شما

چالش‌های جراحی لگن و ران

به محل اتصال استخوان‌های مجاور و متصل به یکدیگر مفصل می‌گویند. اگر این بخش فاقد …