شنبه , 15 اردیبهشت 1403

۳۵هزار محتوای آموزشی کارآفرینی کشوری در البرز تولید شد

سالار قاسمی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا هدف از تولید این محتواهای آموزشی را تقویت ذهنی و ویژگی های کارآفرینی در بین دانش آموزان، گسترش سطح آموزش و آشنایی آنان با مدل کسب و کار برای پیشرفت آینده کشور ذکر کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش البرز، بهبود مهارت های اساسی مانند تفکر پیوندی، آزمایشگری، توانایی کارگروهی، شبکه سازی و حل مساله را از دیگر اهداف در دستور کار قرار گرفتن محتوای آموزشی در باشگاه کارآفرینی کانون های فرهنگی تربیتی کشور برشمرد.

وی از کسب و کار اینترنتی، فرآیند تولید و عرصه محصولات صنایع دستی و سنتی،آشپزی و صنایع غذایی خانگی،ساخت بدلیجات،چرم دوزی و نمد، پرورش گیاهان و محصولات گلخانه ای،مفاهیم کارو کارآفرینی،خیاطی و بافت، نشانه های کارآفرین شدن، ریسک پذیری، اهمیت وجایگاه کارآفرینی، ساخت وسایل تزئینی و خانگی با چوب، استفاده از مواد دوریختنی و کارگاه عملی کار و مهارت را ازجمله محتواهای آموزشی تولید شده در البرز عنوان کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: باشگاه کارآفرینی فرصت مناسبی برای تحقیق و پرسش جامعه هدف درحوزه کسب و کار،شناسایی و توانمندی ‌شان در این عرصه است.

وی با اشاره به اینکه باشگاه کارآفرینی درکانون های فرهنگی تربیتی ۳۲ استان فعال شده است،یادآورشد: دانش آموزان در طول سال تحصیلی به غیر از فضای آموزشی – تربیتی مدرسه و دروس تئوری با فضای کسب و کار نیز آشنا می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: کلاس های آموزش کارآفرینی برای دانش آموزان در فضای مجازی و به صورت حضوری البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و تعداد کم علاقه مندان در کانون های فرهنگی تربیتی این استان در حال برگزاری است.

وی محورهای آموزشی و مهارتی این باشگاه را دربخش پژوهش های پزشکی،دست سازه ها، ایده های جذاب و خلاقانه کارآفرینی در فضای مجازی، فعالیت های ادبی، آزمایشگاهی و اختراع، گردشگری و بوم گردی عنوان کرد.

قاسمی تاکید کرد: در این طرح ملی تربیت نسل آینده کارآفرینان نوآور کشور با تکیه بر تفاوت‌های فردی، استعداد و علایق منحصر به فرد دانش آموزان، پرورش نوجوانان متناسب با توانایی‌ها و استعدادهای آنها، دنبال می شود.

استان البرز با ۱۲ کانون فرهنگی تربیتی از آبان ماه سال ۹۹ میزبان دبیرخانه باشگاه کارآفرینی کشورشده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …