شنبه , 8 اردیبهشت 1403

حسینی‌بوشهری: انتظار عمومی ارتباط سازنده با همه همسایگان است

به گزارش پنجشنبه‌شب از روابط‌عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین گفت: اقتصاد و سیاست، دو عنصر جدایی‌ناپذیرند و شرطی‌سازی اقتصاد را از عوامل مهم بی‌ثباتی اقتصادی دانست.

وی ضمن اشاره به مساله افغانستان بیان کرد: همه اقوام و گروه‌ها باید در نظام سیاسی افغانستان نقش داشته باشند و هر چیزی غیر از تشکیل دولت فراگیر ملی نمی‌تواند تامین‌کننده امنیت و ثبات در افغانستان شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، رویکرد دولت در فعال کردن دیپلماسی اقتصادی را مورد تحسین قرار داد و گفت: اقتصاد با سیاست رابطه تنگاتنگی دارد و این دو به یکدیگر گره خورده‌اند؛ گره‌گشایی اقتصادی مستلزم دیپلماسی فعال در حیطه مسایل اقتصادی است.

وی توجه به تجربیات حاصل شده در توافق برجام را مورد تاکید قرارداد و افزود: باید تجربیات گذشته را سرلوحه کار خود قرار دهید و سیاستی اتخاذ کنید تا هم اعتبار جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل حفظ شود و هم عهدشکنان که راس آن‌ها آمریکا قرار دارد، در نگاه جهانیان مقصر بودنشان مشخص شود.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، شرطی‌سازی اقتصاد را به عنوان یک آفت ارزیابی کرد و گفت: اقتصاد شرطی یکی از عوامل مهم نوسانات اقتصادی است؛ نباید سفره مردم را به مسایل خارجی گره زد.

وی در پایان صحبت‌های خود، استفاده از قدرت میدان و دیپلماسی را راهگشا ارزیابی کرد و گفت: از طریق میدان می‌توان در دیپلماسی به پیروزی‌ها و نتایج خوبی دست یافت و نباید از این عامل مهم و تاثیرگذار غفلت کرد.

در این جلسه، اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بیان نقطه نظرات، سوالات و پیشنهادها و انتقادات خود از دستگاه دیپلماسی پرداختند و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، توضیحاتی را ارایه کرد.

وزیر امور خارجه امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد./

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …